Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Lizayra

Gaat goed daar bij jullie als ik dat zo lees, en fijn als je het af en toe ietsje ruimer kunt hebben door die overuren en toeslagen.

Hoe moet ik me die potjes voorstellen? Zijn dat aparte bankrekeningen of letterlijk potjes thuis?

Buster

Die potjes zijn 1 spaarrekening en ik houd bij in een schrift hoeveel er in welk potje zit.

Er is er 1 voor het gezin (APK, jaarlijkse afdrachten en niet onbelangrijk; vakantie)
Dan nog 1 het bekende potje onvoorzien..
En de laatste voor onze zoon, sparen voor later en grote uitgaven.

peter

Dit is heel slim om zo te doen. Dit geeft rust en straks het vakantiegevoel.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

QuoteDie potjes zijn 1 spaarrekening en ik houd bij in een schrift hoeveel er in welk potje zit.

Er is er 1 voor het gezin (APK, jaarlijkse afdrachten en niet onbelangrijk; vakantie)
Dan nog 1 het bekende potje onvoorzien..
En de laatste voor onze zoon, sparen voor later en grote uitgaven.

Hier is het al bijna hetzelfde, alleen  het sparen voor de kinderen heb ik anders, zij hebben beide een spaarrekening waar ik  iedere maand een x bedrag opstort.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Dick

Je hebt af en toe een cadeautje nodig. 

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

peter

@Buster

Hoe gaat het trouwens met de kleine?
Peter
Administrator Forum

Buster

Ja, hartstikke goed!

De eerste 2 weken viel hij meer af dan goed was maar daarna kreeg hij de slag goed te pakken en hij is inmiddels niet meer "klein" (tenminste dat vinden wij hahaha)

Er word al druk opgevoed, dus naast het spelen knuffelen en op pad gaan word meneer zo nu en dan streng toegesproken dat zijn moeder niet kan heksen en dat driftbuien echt niet betekenen dat hij sneller zijn eten krijgt.

Kortom, ik ben nu eigenlijk wel blij dat ik nog steeds werkeloos ben.

peter

Dit is Quality Time.....
Peter
Administrator Forum

sandra

Ja die begrijp ik.

Ik ben op dit moment ook blij even geen werk te hebben.
Er moet zoveel geregeld en gedaan worden, dat ik het niet zie zitten om
fulltime te werken.

Geniet van je kleintje, ze worden snel groot  ;)

Buster

Vandaag,.... voor de laatste keer,.... betaald aan DUO Groningen!!!!!!!

We zijn ein-de-lijk van ze af!!!!

Geen stomme formulieren meer invullen om duidelijk te maken wat je in 3 seconden in een handgeschreven brief ook duidelijk had kunnen maken.
Geen regelingen treffen met een apparaat dat communiceert als een computer programma.

Dag, tot nooit meer ziens! Als onze kleine man gaat studeren en moet lenen, doet ie dat maar bij zijn eigen ouders!!!!

jan

Ze moeten een goed krijgen. Dit is niet met een DUO schuld. Gefeliciteerd!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Gefeliciteerd, weer
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Manlief is van de week geslaagd voor de opleiding van zijn nieuwe baan, die baan is nu dus gegarandeerd voor 1 jaar.

Verder heb ik zonder kleerscheuren opnieuw mn WW aangevraagd. Werd van de week opgebeld met de mededeling dat ze z.s.m. geld over gaan maken, of het rekening nummer nog hetzelfde was.
Ja dus,...

En zo kabbelt het voort. Ook weer eens fijn, even geen pieken of dalen, gewoon rustig aan.

De kleine groeit als kool en ontwikkelt zich prima. Nog even en hij gaat op kamers wonen,...  :P

Buster

Stand per 1 september 2011

Freek en Jolanda

Die argumenten komen ons heel bekend voor. Wij verbeteren ons leven regelmatig en ook bij ons zijn de verleidingen (te) groot. M.a.w. het gaat hier ook wel een mis. :'(
Freek en Jolanda