2010

Started by Noenie, Dec 10, 2009, 03:39 PM

Previous topic - Next topic

Noenie

Inmiddels heb ik voor 2010 mijn begroting klaar, kom precies uit en in 2010 wil ik me ook op 4 bedragen concentreren om ze naar beneden te krijgen en zo snel mogelijk helemaal weg.

Voor 2 bedragen betalen we 5 % aflossing per maand en bij de andere 2 word 2% per maand afbetaald. De laatste  zijn bedragen met 16% rente dus je betaald meer rente als dat je aflost. Voor het gehele jaar heb ik in mijn jaarbegroting de bedragen op het maximum gezet. Het geld wat we per maand "overhouden " van de eerste 2 bedragen gaan  naar het derde bedrag als extra aflossing. Hierdoor daalt deze veel sneller en daarna kan het extra geld naar bedrag 4. Maar dan zitten we al in 2011. Tenzij er grote meevallers zijn natuurlijk. Dan veranderd mijn hele lijst weer.Hieronder zal ik de bedragen van dec. 2009 en dec. 2010 plaatsen.

Bedrag 1   :  

Dick

Noenie,

Jullie zijn op de goede weg, persoonlijk zou ik er voor kiezen om eerst de leningen van 16% rente af te lossen. Dat er maar 2% aflossing is, hebben deze kredietverstrekkers bewust gedaan, ze willen je lang rente laten betalen. De confort card is  en was hier een typisch voorbeeld van. Het rentedeel is hoger als het aflossingsdeel.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

marco

Noenie,

Ga zo door!!!!!
Marco en Bianca

jan

Noenie,

Het gaat goed zo, over een aantal jaar ben je blij dat je dit hebt opgepakt.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator