Besparen op (dagelijkse) boodschappen

Started by puntjeopdei, May 22, 2009, 01:02 PM

Previous topic - Next topic

tuthola

Voor zeep bij de aanrecht en in de badkamer om je handen te wassen koop ik altijd bij de deka een fles douchegel van 1 liter voor 0.58 cent, nu ik een lichamelijke opleving heb ben ik mijn badkamerkastjes gaan opruimen en vond tot mijn schrik een stuk of 6 douchegels van mijn zoons ik denk dat die er al een tijdje staan (lees jaren :o). Ik wilde ze eigenlijk weggooien maar vroeg me af of dit gewoon houdbaar is zodat ik dat voor handzeep kan gebruiken.  Iemand enig idee of ik dit nog kan gebruiken ??

Is niet zo een grote besparing.....wie het kleine niet eert .....

Knibbel

Als de douchegel nog ongebruikt en gesloten is kan je die volgens mij toch rustig na twee of drie jaar nog gebruiken denk ik zo. Bij mijn doucheschuim, haarshampoo en douchegel van meneer Knibbel staat te gebruiken tot 12 maanden na openen.

Ik werk zelf in een winkelcentrum en hier hebben wij Euroland (mijn favoriete winkel). In deze winkel kosten alle artikelen minder dan 1 euro. Hier vind je heel veel artikelen van huishoudelijke aard en verzorgingsproducten. Voor 90 eurocent koop ik hier een hele grote fles haarshampoo en deze gebruik ik naast het wassen van mijn haren ook om vensters mee te poetsen. Warm water, klein scheutje haarshampoo en mijn ramen glimmen en glanzen..... Voordeel, door de shampoo komt er een soort filterlaag op het glas waardoor het een beetje waterafstotend werkt. Dus behalve goedkoop ook tijdbesparend, want mijn vensters blijven langer helder en schoon.

In mijn keuken is veel aluminium verwerkt. Mijn afzuigkap sop ik af met water en een scheutje afwasmiddel, maar omdat ik een gruwelijker hekel heb aan strepen en vlekken die dan zichtbaar worden doe ik een klein beetje hele goedkope slaolie (ook van Euroland) op een doekje, wrijf hiermee de afzuigkap in en daarna met een schone doek helemaal opwrijven tot het glimt. Resultaat een mooi glimmende afzuigkap die ook nog eens langer vetvrij blijf (ondanks het flinterdunne olielaagje wat erop ligt).
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

burningspirit

wauw knibbel, je kunt zó in het t.v. programma bij die twee dames die overal gaan opruimen en schoonmaken.....  ;D
wat een supertips zeg!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Xdewit

ik wilde eigenlijk voorstellen dst knibbel een keer hier op bezoek kwam :P

tuthola

Dankje Knibbel ze zijn inderdaad ongebruikt, ik denk dat ze het niet lekker vonden ruiken en ik bewaarde het maar voor je weet maar nooit.
De truck van de slaolie of welke olie dan ook werkt perfect ik (thuiszorg) doe dit al jaren maar dan met Kruidvat babyolie daar ik zelf geen slaolie in de keuken gebruik, van de week was de olie op en heb het met zonnebrandolie, ook van de jongens, gedaan (thuiszorg) .....werkt ook heel goed  ;D.
De ramen doe ik  (thuiszorg) doe ik altijd met Dreft, deze koop ik altijd bij de Blokker als ze voor 1 euro in de aanbieding zijn, daar doe ik dan wel weer lang mee en zie de professionele glazenwassers het er ook mee doe, dus vandaar deze keuze.

Liefs

Boeddha

geweldige tips!! Mijn ramen mogen wel weer, maanden niet gedaan omdat ze met straat werkzaamheden bezig waren en het een zandbak was rondom (en soms ook in) huis!
Be strong, have faith!

Knibbel

Tuthola, wat leuk dat jij dezelfde handigheidjes gebruikt. Dat van die olie gebruik ik ook voor de deurdrempels, die zijn van zwarte steen. Gaan ze ook mooi van glimmen. Ik heb ook een hekel aan de tegels van de badkamer schoonmaken. Wil er altijd zo snel mogelijk vanaf zijn, doe dit altijd met hulp van een schrobber. Maak een sopje, schoonmaakdoekje of zeem erin, uitwringen, om de schrobber wikkelen en zonder huishoudtrapje in no time de badkamertegels van boven naar beneden schoongemaakt.  En mijn toilet wordt alleen schoongemaakt met een klein sopje van water, dikke bleek en handschoenen. Ik heb een witte wc-bril en hiermee ruikt het niet alleen lekker fris, hij blijft ook mooi wit....

@Xdewit, Burningspirit,
waar willen jullie dat ik begin......  ;D ;D

Boeddha

Be strong, have faith!

Xdewit

manohmanohmanohmanohman Knibbel, hier is het geen beginnen aan :/

Knibbel

Geen paniek dames, Knibbel komt eraan!!

Boeddha

woehoeeee....dan kan ik nu met een gerust hart gaan slapen :D
Be strong, have faith!

Buster

Daar in dat hoekje beginnen alsjeblieft,...

burningspirit

Knibbel.... vraagje....?
ik ben al maaaaanden bezig om mijn toiletpotten schoon te krijgen...
heb al vanalles geprobeerd
allerlei w.c. schoonmaakmiddelen van allerlei merken
dikke bleek
professionele tabletten in de pot gegooid
inweken en daarna proberen schoon te schrobben
maar helaas
nog steeds geen appetijtelijk 'wit'gezicht in die potten  :-[ :(

en daar heb ik inmiddels schreeuwend behoefte aan.... raar heh?

beneden is een beetje erger dan boven maar goed.... ik wil het nu eindelijk wel eens echt schoon hebben..... maarre t'is natuurlijk gewoon mn eigen schuld.... nooit goed bijgehouden
wat denk je: moet ik twee nieuwe potten proberen te scoren? 
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tuthola

Hahahah leuk plaatje...toch wat geleerd van je Knibbel, die van de zeem om je schrobber kon ik nog niet, doe je daar ook het douche gedeelte mee???
Woensdag komt de thuiszorg weer .......ze kan aan de bak  ;-)

Whahahaha Buster daar moet je toch niet aan denken.....wat mijn bespaarvraag al niet teweeg heeft gebracht.

Knibbel

@Buster,
mijn handen jeuken al.   ;D ;D

@Boeddha,
slaap lekker....

@Tuthola,
bedoel je de douchekranen, beetje jiff (goedkoopste schuurmiddel gebruik ik hiervoor) op een vochtig doekje (als teveel kalk zul je toch een schuursponsje moeten gebruiken), afspoelen met water en nawrijven met een droge doek. Werkt bij mij tot nu toe prima en snel....

@Burningspirit,
als niets meer helpt maar een mogelijkheid, handschoenen aan, op de knietjes, dikke bleek of chloor op een schuurspons en schoon schuren maar tot hij weer wit is, voor onder de wc-rand kun je ook een oude afwasborstel gebruiken, werkt effectiever dan zo'n logge wc-borstel. Oh en als je een spiegeltje onder de binnenrand van de wc-pot houdt kun je zien of het echt schoon is..... Nog altijd goedkoper dan nieuwe potten aanschaffen, toch!!   ;) ;D ;D