Besparen op (dagelijkse) boodschappen

Started by puntjeopdei, May 22, 2009, 01:02 PM

Previous topic - Next topic

Buster

haha, ja, zelfs met een verse pot koffie, of en televisie met kinderfilmpjes erop voor de kleintjes.

Wat er ook gebeurt,... kopen zal je!

Knibbel

Bij mijn AH-winkel kunnen ze er ook wat van!! Kom ik langs de frisdranken, zie een schap met drie planken. Bovenste plank AH Boomgaard appelsap, middelste plank AH Boomgaard perensap, onderste plank AH Boomgaard appel/perensap. Aan de middelste plank hangt een kaartje met actieprijs 0,99 eurocent en in het klein staat erbij appel OF peren. Ik trapte er in eerste instantie in en dacht dat de onderste plank ook daarbij hoorde, want daar hing geen ander prijskaartje of niets bij. Tot ik ineens zag dat op het actiekaartje appel OF peren stond. Ben in een ander schap gaan kijken wat dan die fles peren/appelsap kost: 1,99 eurocent. Over misleiding gesproken!! Heb het wel aangekaart bij de klantenbalie, hun excuus foutje van de vakkenvuller.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

HA was bij de AH

Deze avond, ( woendag ) en daar was de actie twee broden voor E 1,50 maar er zat ook nog eens een kortings sticker op van 35 %

Kijk ik de bon na, daar blijkt die 35 % over de normale prijs te zijn, namelijk E 0,99 per brood dus

2 X 0,99 is E 1,98 min volumevoordeel 0,48 maakt E 1,50
min 35 % E 0,69 ( 35 % van 1,98) maakt dus E 0,81 totaal voor twee broden

Is 59 %  goed koper

Gewoon

kapi2531

hey mensen
miss zitten er hier mensen die in belgie wonen maar vandaag een super goede deal gedaan ;)

Bedankt voor uw reactie van 2 juli 2013 over de prijs van volgend artikel:

COLRUYT Lier                              't Kruidvat
                                    ------------                                      -----------
SUN ALL IN 1CITROEN56TB (42843)         â,¬ 10,940         â,¬ 6,220

We stelden vast dat 't Kruidvat de prijs van â,¬ 19,99/6x30 Tabs toepast voor ons artikelnummer 16410 SUN All in 1 Regular 78 tabs (16410).
De Colruyt-prijs werd intussen aangepast op dit artikel.

Bedankt voor uw melding aan de Rode Telefoon.
Graag geven we u bij uw volgende aankopen een korting van â,¬ 1,25.
Geef daarvoor een print van deze email af aan de kassa.
Het bedrag wordt dan automatisch van uw aankopen afgetrokken.

Deze bon is geldig tot 19/07/2013.

bij het kruidvat waren de vaatwastabletjes goedkoper ipv 10.94 naar 6.22
maar bij de colruyt als je 4pakken kocht kreeg je nog een leverancierbon van 20euro korting

dus ik heb 4pakken aan 6.22 gekocht in de colruyt is 24.88-20euro leverancierbon is 4.88 voor 4pakken vaatwastabletten en dan nog 1.25korting is 3.63 voor 4pakken vaatwastabletjes ;)

http://www.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/42843/SUN_All_in_1_citroen_56_tabs
je moet wel vragen dat ze de prijs aanpassen want anders geven ze die weg!

Buster

Hoi Kapi,

Welkom, en om je vraag te beantwoorden er zijn hier wel eens mensen uit België maar niet zo heel erg veel.

Dat met die bonnen klinkt erg ingewikkeld.
Maar ik begrijp dat je een flinke slag hebt geslagen.

;)

Be

Ik ken de COLRUYT nog wel van eerdere vakanties. Heeeeerlijke winkel.

Stomstom

Ik maak van onze favoriete supermarkt elke zaterdagmorgen een lijstje, en haal dan mijn inspiratie uit wat er in de aanbieding is. Bijv. 1 kg gehakt in de aanbieding, dan eet ik balletjes/spaghetti. Koop zakken groente uit de diepvries, die zijn lekker (sperziebonen vaak nog beter dan 'vers') en kost voor een kg 1 euro of 1.20 zoiets. Groenten van de versafdeling ook uit de aanbiedingen.
Zo eet ik hartstikke goed, maar toch voordelig.
Weekboodschappen kosten tussen de 40 en 70, ik neem dan ook kooppunten erbij, die gebruiken we voor boodschappen met feestdagen/verjaardagen etc.
Voor 2 personen budgetteer ik 300 euro per maand, maar daar hou ik soms nog aan over. Ik koop ook gewoon fruit enzo.

Smile

Kook   voor  2  dagen , stamppot of  dikke soep ,vult goed en niet duur.
op internet staan vele  budget koken  sites en recepten , goedkoop en lekker
:)   succes

chapter

waar haal je de diepvriesgroente voor die prijs ben meestal meer kwijt
Fruit haal ik sinds 3 weken bij lidl goede kwaliteit en niet goed bak peren 79 cent

Libra

De diepvriesgroenten zijn in alle supermarkten goedkoop te krijgen.
Wel even door de knieën zakken voor de huismerken of de "niet"-merken. ;)

Ik haal vaak bijvoorbeeld de doperwtjes van de Euroshopper.
Die zijn echt heerlijk (zoals ze vroeger waren ;)) en kosten heel weinig.

gewoon

Weer eens heel goed nieuws !

In de test in de consumenten gids een heel  uitgebreid vergelijk van, was middelen en wat is het leuke, dat op afstand als beste uit de test komen de discountmerken.

Jawel de goedkoopste als beste   :) :)

Una wit                      E 4,-- oordeel 7,6    prijs per 10 was beurten   E 1,33
Formil Ultra Plus         E 4,-- oordeel 7,4    prijs per 10   ........             -  1,33
Una wit vloeibaar       E 3,10 oordeel 7,4  prijs            ..................      -  1,55
Formil Aktiv vloeibaar E 3,30 oordeel  7.0 prijs per 10 was beurten    _ 1,18  BESTE KOOP

Beste koop Formil Aktiv vloeibaar en deze laat geen witte restjes achter, dus bij deze een wasbeurt van slechts 12 cent ook de beste

en dan komt pas het eerste A merk
Ariel Actilift Excel tabs E 5,30 oordeel 7,0 prijs per 10 was beurten  E 3,31

Als iemand weet waar je deze kunt kopen dan hoor ik dit graag.

in de midden moot het huismerk van AH
AH langer fris wit     E 3,35 oordeel 6,5 prijs per 10 was beurten        E 1,67

chapter

ik haal meestal wel de ariel 3 voor 10 euro of de sunil dash 4 voor 10 dan ben ik in verhouding niet zoveel meer kwijt
de andere 2 merken zijn volgens mij van aldi en lidl. wat bij lidl wel heel lekker is is de kipfilet met tuinkruiden. De meeste boodschappen haal ik wel bij c1000 ah of jumbo.

Buster

Formil is van de Lidl geloof ik,...
Yep.

Boeddha

Una is van de Aldi, Formil bij de Lidl :D
Be strong, have faith!

Xdewit

eigenlijk doe ik nauwelijks 'dagelijkse' boodschappen. Ik kook meestal wat ik in huis heb, aangevuld met voedselbank (tot volgende maand) en wat in de aanbieding is (groenten en fruit). Om een voorbeeld te geven: blikjes tonijn zijn minstens 2x per jaar in de aanbieding. Ik zorg dan dat ik geld heb liggen om minstens 20 blikjes te kopen (1x per week een blikje voor drie personen tot de volgende aanbieding).
Vanavond ook weer uit voorraad gekookt: pita broodjes (dit maal gekochte) met falafel (van gedroogde kikkererwten) en rode kool op het zuur en worteltjes op het zuur en een tahin sausje. De rode kool koop ik in de aanbieding en zet ze dan op het zuur, de worteltjes zijn vaak gratis (hetgeen op het land blijft liggen), de tahin koop ik bij de Turkse winkel (niet goedkoop maar wel altijd in voorraad) ald ik die 2 of 3 keer per jaar bezoek. Ik reken meestal uit wat ik ongeveer gebruik op weekbasis en zorg dan dat ik dat in huis heb.
Oh en het toetje was een mini weckpotje met tutti frutti op groene thee siroop..
Het is een wat rare strategie, ik weet het :)