Besparen op (dagelijkse) boodschappen

Started by puntjeopdei, May 22, 2009, 01:02 PM

Previous topic - Next topic

puntjeopdei

Ga je kasten/kelder/voorraadkast/koelkast na. Je hebt vaak nog best veel ingredi

sacredfour

Scheren
Koop je dure scheerschuim dan vertel ik je hier een manier om geld te besparen met scheren. De functie van het scheerschuim is om de haartjes vochtig te houden, verder niks. Je kan dit schuim ook maken met een scheerkwast en zeep! Ook die dure triple blade en ik weetal niet hoeveel mesjes achter elkaar is echt niet nodig om je glad te scheren. In de kapperszaak of in een zaak voor kappersbenodigdheden kan je een scheerkwast kopen, alleen een van dassenhaar is goed, liefst ongebleekt. Deze kost je ongeveer 5 euro, levensduur 15-20 jaar. Dan een goed blok zeep, ik gebruik zelf een zeep van olijfolie van de reformwinkel, 4,50 euro goed voor 1000 scheerbeurten. Voor mesjes gebruik ik Gillette Blue 2, bij de Kruidvat kosten deze ongeveer 60 cent per stuk, goed voor 30 scheerbeurten(en meer!) voor de gemiddelde harde baard. Nu kan je uitrekenen dat mijn totale kosten voor scheren per jaar op 10 euro uitkomen! Voor mensen die het nog niet weten, je kunt je het beste scheren na een douche, maar maak voor het scheren je gezicht (of andere delen natuurlijk) nat met koud water, en spoel het scheermesje ook altijd af met koud water.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jan

Ik gebruik dezelfde mesjes en de goedkoopste bus met scheerschuim, die er bij lidl is. Ik ben iets duuder uit. Ik ga het een keer proberen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

hoi

Er zijn honderden tips

Was net bij AH boodschappen 3,99 loop gelijk door naar de info bali, wil u dit nog eens scanen?
Boodschap bij AH  nu 2,99 was nog in de aanbieding.

Goedkope produkte liggen laag en worden minder goed na voren geschoven in de schappen.
Alleen boodschappendoen als je goed gegeten hebt

Een enorme tip laat dat (dagelijkse) weg doe 1X in de week je boodschappen.

Euro koffie niet te drinken neem kanis gunnink, drink meer thee, en als je zo,n peperdure Cooker hebt in de keuken uit zetten als je hem nauwelijks gebruikt gebruik je hem wel, zet er dan ook je koffie mee, kopje voor kopje, scheelt mij 50 %

Zeer uitzonderlijke besparing, Ex heeft een hond die al 12 jaar is, en steeds ernstigere aanvallen kreeg van elepsie, vermogen kwijt aan medicijnen, geeft nu zuiver biologische brokken.
Geen aanval meer gehad, krijgt ook geen medicijnen meer niet meer nodig, beest is kern gezond
elepsie genezen door biologie, s eten ik ben verbeisterd.

Op deze draad halen we de honderd goude tips met gemak volgens mij

Gewoon

gewoon

Hoi

Niet je kind naar de winkel sturen met 5 Euro om een vergeten boodschap te halen.

Kijk wat ander op de band gooien.

Karretje terug brengen, plus die is blijven staan door een ander.

Als je kookt kook dan groot, het teveel in de vriezer in een moeilijk week? zakje spaggeti dan maar de rest zit in de vriezer.

Koop een zak rijst een flinke kan jaren mee, en is goed voor veel maaltijden geeft rust met een paar euro voor een maand eten op de plank te hebben.

Over rijst heb je een keer gezondigd dat er chinees gehaald is en je lust helemaal geen drie dagen chinees, bak de nasi eens op met een blikje annanas Zo, da,s lekker.

Gewoon

gewoon

Hoi

Heb ik gisteren gevonden en kan best helpen bij het boodschapen doen.

www.folderscan.nl

gewoon

Op de link van mijn vorige mail kun je ook iets vinden over goedkoper benzine pompen bij jou in de buurt.

Besparing, benzine heb weer orginele metalen wielen, weg met aluminum en een inch breder scheelde mij 10 %

Achter een vrachtauto rij je ook 10 % zuiniger.

En mocht je zelf reparatie,s doen of klussen in huis, koop geen dure zeep om je handen schoon te maken, maar pak een beetje gebruikte koffie uit de filter, samen met gewone hand zeep.
Baby zachte handen.

gewoon

Hoi ik lees de consument gids en haal daar vaak slimme dingen uit. van de week was ik bij de AH en zocht pinda,s best prijzig dus op zoek tussen de nootjes naar de Euro schopper en die stond er 300 gram pinda,s Voor E 2,--
Aan de overzijde waar de pinda,s niet liggen onder in uiters rechts 400 gram pinda,s voor E 1,--

Da,s weer mooi ga daar om de trucs opschrijven die ik uit de gids haal

1 De langste route.
Brood, vlees, zuivel: supermarkten plaatsen de producten die het meest verkocht worden in uithoeken van de winkel

2 Een rustig muziekje de verkoop is 38,2% hoger dan bij snelle muziek

3 Winkelwagens handig voor de omzet en deze worden steeds groter zodat vrees gevoed word dat je te, weinig, hebt

vervolg

gewoon

4 voor de kleintjes
Steeds meer supermarkten hebben winkelwagentjes voor kinderen. Dat lijkt  een aardigheidje, maar leidt tot extra omzet

5 Groente en fruit eerst.
Vaak wordt de klant eerst langs de groente en fruit afdeling geleid. dit lijkt onlogisch, wandt dat zijn kwetsbare produkten die dan onderin je winkelwagen belanden.Voor de winkelier is het wel logisch, want klanten winkelen, dankzij de verstandige keuzes in hun wagen, met goed gevoel verder.

6 niet te snel door lopen

De breedte van de paden is nauwkeurig bepaald de ideale gangpad zijn de bijde schappen binnen hand bereik.
plus je loopt tegen de klok in door de winkel ( rechtshandige pakken zo meer produkten

7 op ooghoogte
Produkten op ooghoogte verkopen het best. Fabrikanten betalen daarom voor die schappositie 30% extra aan de winkelier. Goedkopere produkten liggen onderin. Maar omdat klanten dat inmiddels wel doorhebben, liggen daar nu ook prijzige artikelen die ,doen, alsof ze goedkoop zijn. Produkten worden ook zorgvuldig over dde lengte van de schappen verdeeld: de duurste aan de buitenkant en de populaire in het midden.

gewoon

8 aandachtstrekker
Een Display  - opvallende uitstalling van producten- is een effectieve aandachtstrekker.
Het kleurrijke kartonnen stellages staan vaak aan het eind van een gangpad of in een dode hoek.
Uit onderzoek blijkt dat zulke displays de verkoop met 500% kunnen doen stijgen!

9 Wilt u proeven
De klant een blokje kaas of wat frisdrank aanbieden is een affectieve beinvloedigs techniek en daarmee bereikt de winkelier meer dan alleen het aangeboden produkt verkopen. Wie iets gratis krijgt, gunt de ander daarna meer.
Een klant is dus ( onbewust)  Bereid meer geld uit te geven. Daarnaast wekt zo,n voorproefje een breder verlangen op, dat het liefst direct wilt bevredigen. Even proeven maakt je dus gevoeliger voor verleiding.

gewoon

10 veel te kiezen
Meer keus geven zorgt ervoor dat klanten meer gaan kopen. Dan verschuift de keuze namelijk van , zal ik iets kopen? naar welke zal ik kopen?
11 Versgebakken brood
Een supermarktmedewerker die vers brood bakt, is prima voor de omzet. Uit onderzoek blijkt dat we langer in de supermarkt blijven als het er lekker ruikt en werkt onbewust me in onze verwachtingen over de prijs. Als we zien dat iemand bezig is met broodbakken, zijn we bereid om meer te betalen voor ee ,vers, produkt.
Omgekeerd suggereren supermarkten waar je weinig of geen persooneel ziet en de produkten , achteloos, in dozen uitstallen dat ze goedkoop zijn.

ZO ga nu mijn pinda,s eten zakje in plaats het bakje van de Euro Schopper

Groet

Buster

Eigenlijk is het super manipulatief.

Helaas zit zo wel meer in elkaar.
Blijf kritisch, blijf vragen stellen en zoek van alles uit.
Met prijsbewust zijn kun je al heel veel geld besparen.
Een aanbieding is niet altijd een aanbieding, het is een goedkopere variant van iets wat je 9 van de 10 keer niet nodig hebt.

Boodschappen kun je daarom het beste doen op maandag, als je hebt gegeten, met een lijstje.
Of een half uur voor sluitingstijd op de markt.
Ze hebben dan haast, willen van hun waar af en gooien de prijs naar beneden.

tuthola

Een tip van mijn zusje.....koop een stuk leverworst a 0.69 (500 gram) snij deze dan in dunne plakjes en je hebt voor de hele week beleg dit kan ook met paardeworst of grillworst misschien dat iemand onder ons er wat aan heeft.

Buster

Wij gana voor de koffie maar eens overstappen op de pads van de Hema.
20 voor

Turfje

Tja, dan houdt het op als manlief niet wil.  ;D