Ziekenfonds overstap

Started by Noenie, Dec 06, 2009, 09:38 AM

Previous topic - Next topic

Noenie

Met ingang van 13 december heeft mijn echtgenoot een nieuwe werkgever. Wij hebben nu de mogelijkheid om over te stappen op een ander ziekenfonds. Nu zitten wij al jaren bij Menzis en hebben overstappen nooit echt overwogen omdat we er nooit zoveel voordelen inzagen. Als we de overstap nu maken  naar het ZilverenKruis scheelt ons dat ca. 45 euro per maand plus een eenmalige korting van 50 euro per betalend persoon , in ons geval 4 keer.
Hebben jullie ervaring met het Zilveren Kruis?

Noenie

peter

Quote from: "Noenie"Met ingang van 13 december heeft mijn echtgenoot een nieuwe werkgever. Wij hebben nu de mogelijkheid om over te stappen op een ander ziekenfonds. Nu zitten wij al jaren bij Menzis en hebben overstappen nooit echt overwogen omdat we er nooit zoveel voordelen inzagen. Als we de overstap nu maken  naar het ZilverenKruis scheelt ons dat ca. 45 euro per maand plus een eenmalige korting van 50 euro per betalend persoon , in ons geval 4 keer.
Hebben jullie ervaring met het Zilveren Kruis?

Noenie

Het Zilveren Kruis staat goed aangeschreven en 45 euro per maand is best veel geld.
Peter
Administrator Forum

wilma

Voor mijzelf en 2 kinderen betaal ik 77,92 per maand vanaf 1 januari. Ik heb een basisverzekering, zonder aanvullende verzekeringen.

platzakje

Ik zit ook bij Zilveren Kruis en betaal 118,78 in de maand. Ik ben er tevreden over! Ze vergoeden best veel naar mijn idee en je krijgt ook snel geld terug na een declaratie.
Soms vraag ik me wel af of het niet wat goedkoper kan... maar dan zit vaak tandarts enzo er niet bij... iemand tips?

JackenFleur

Ik betaal 109 euro in het komende jaar bij FBTO!!

Daarvoor heb je een basisverzekering en een tandartsverzekering tot 200 euro (100 % dekkend), dus kun je wel 2 x voor per jaar normaal naar je controle  ;D

Tot nu betaal ik 126 euro dus ik vind het goedkoop  :-X

0594

wij gaan van izz ->130 x 2 = 260 +aanvullend en tandarts
naar anderzorg -> 96,25 x 2 =192,50 basis
het verschil 67,50 zetten we elke maand op de spaarrekening.
dit is voor de tandarts en de contactlenzen van manlief.
(ik denk dat we die 810 euro niet op zullen maken)
Ik meld in dec 2012 wel even wat we er van over hebben gehouden.
De grap met izz is dat we voor de contactlenzen al bij moesten betalen.

Buster

Wij zijn ook weer druk aan het afwegen hoe of wat.
Vorig jaar was makkelijk, toen moest er een uitgebreid kraampakket, en was alleen ik aanvullend verzekerd.

Nu tobt mijn man weer met zijn rug, dus wil ik een verzekering met de meeste kostendekking voor fysio,.. (nee, niet weer de hernia, het zijn dit keer spieren)

Ik hou u op de hoogte!