Verplichtingen fiscaal partner

Started by welmer72, Dec 05, 2009, 11:08 AM

Previous topic - Next topic

welmer72

Tegen alle wensen in is mijn eenmanszaak failliet verklaart, ondanks dat ik in een procedure zat voor schuldsanering. De rechter liet mij niet mijn verhaal doen en sprak in 20 seconden faillissement uit.

Nu is het logisch dat ik dan met de curator mee moet werken. Dit doe ik dan ook voor 150%. Mijn vriendin met kinderen hebben hierop niet zitten wachten en wil ik hier buiten houden.

Na opgave van alles van mijn vriendin geeft ze me aan dat het zo wel goed is en weigert ze verdere afgave van rekeningafschriften. De curator geeft aan dit te gaan opeisen als ik niet binnen 14 dagen dit afgeef.

In hoeverre kan mijn vriendin succesvol bij haar weigering blijven? We hebben geen samenlevingscontract of iets. Op papier wonen we toevallig in hetzelfde huis en is 1 v.d kinderen in hus er 1 van ons beiden....

Bedankt alvast voor jullie mogelijke antwoord.

peter

Quote from: "welmer72"Tegen alle wensen in is mijn eenmanszaak failliet verklaart, ondanks dat ik in een procedure zat voor schuldsanering. De rechter liet mij niet mijn verhaal doen en sprak in 20 seconden faillissement uit.

Nu is het logisch dat ik dan met de curator mee moet werken. Dit doe ik dan ook voor 150%. Mijn vriendin met kinderen hebben hierop niet zitten wachten en wil ik hier buiten houden.

Na opgave van alles van mijn vriendin geeft ze me aan dat het zo wel goed is en weigert ze verdere afgave van rekeningafschriften. De curator geeft aan dit te gaan opeisen als ik niet binnen 14 dagen dit afgeef.

In hoeverre kan mijn vriendin succesvol bij haar weigering blijven? We hebben geen samenlevingscontract of iets. Op papier wonen we toevallig in hetzelfde huis en is 1 v.d kinderen in hus er 1 van ons beiden....

Bedankt alvast voor jullie mogelijke antwoord.

Voor de curator maakt dit niet, hij ziet jullie inkomen als gezamelijk, net als de belastingdienst. Hij kan dit denk ik, gewoon opeisen.
Peter
Administrator Forum