Dubbel gevoel

Started by bibbi7, Dec 05, 2009, 12:08 AM

Previous topic - Next topic

bibbi7

Hier in het kort ons verhaal,

3 jaar een eigen zaak en een gemeente die opeens drie bedrijven gesubsidieert om ons bedrijf opens kortom concurentie waar niet tegen te vechten viel.
deuren gesloten regelingen getroffen en schuldsanering aangevraagd.
1 jaar lang in de aanvraag van budgetering en van een op andere dag daaruit gegooit reden??? kort door de bocht ze vinden dat we niet goed genoeg meewerken????.
Weer opnieuw sanering aangevraagd en jawel weer naar de zelfde instelling om budgeteringsplan op te stellen maarrrr nu wat wijzer , we krijgen een externe instelling achter ons die steeds naar de gesprekken meegaat om zo te zorgen dat we niet weer zomaar eruit geknalt worden!.
En dat had zeker weer gebeurd dus van beide instellingen de managers in beraad van dit werkt zo niet zo ga je niet met mensen om.
Mevr bij de budgeteringsinstelling doet nu tenminste (normaal) tegen ons.
Nog een jaar bezig geweest en nu zijn de voorstellen de deur uit pfffffff zooo blij, maar aan de andere kant kan wel janken over al het onrecht.
nu kwam er snel even een schuld eiser die beslag ging leggen op ons loon maar hij moest eerst naar de rechter wij de aangevraagd of de datum verdaagd kon worden want de sanering was al heel ver.
Heeft de rechtbank de aanvraag voor verdaging als verdediging cq antwoordt gezien en vond de rechter niet goed gemotiveerd waarom de tegenpartij zn geld niet moest krijgen en de tegenpartij in gelijk gesteld?????? in de brief staat letter WIJ HEBBEN PER ABUIS DE VERDAGING ALS VERDEDIGING INGEVOERD!!!,  in beroep kan niet en dan nog zouden de bedragen nog verder op lopen???? in 1 maand een rekening van 90 euro naar bijna 500 en ik heb begrepen dat het nog meer wordt ivm kosten voor administratie voor het loonbeslag.zoooooo een rotmaatschappij en alles maar moeten pikken.
Zo blij met een nieuwe kans en dat we zwaar komen te zitten komende jaren ok , maar waarom wordt je als mens zo behandeld???? zo veel onrecht .
Met dank aan de gemeente maarre ze hebben nu wel ex gedetineerde en verslaafde aan het werk geholpen want die drie bedrijven waren nml leerwerk bedrijven pfffff .
Daar offer je dus gewoon een gezin voor op, ik zal aan mn kinderen uit moeten leggen dat de gemeente liever verslaafden hielp dan hun vader zn eigen werk te laten doen en zo zn gezin te onderhouden.

srr mensen voor dit klaagzang ik ben echt heel dankbaar dat we binnenkort als alles goed gaat de sanering gaat starten , maar voel me zooooooo rot om zo behandeld te worden.
Een raad voor mensen die ook het idee hebben tegen muren aan te lopen zoek een bemiddel persoon (maatschappelijk werk ofzoiets) want waar jij niet binnen kunt komen of mensen je behandelen als een halve debiel kunnen zij vaak gewoon via de voordeur ergens binnen komen en zijn ze een buffer en een uitlaadklep om alles op een rijtje te zetten.

ik zal hier de ontwikkelingen proberen op te schrijven en zal met veel belangstelling de verhalen van anderen hier lezen.
Inieder geval allemaal heel veel succes en weet er is altijd een weg en je bent het waard , wat andere ook zeggen., je buurman die nu misschien om je lacht kan morgen zn baan kwijt zijn en in het zelfde schuitje zitten .

Freek en Jolanda

Wij leven met jullie mee. Iedereen kan door omstandigheden in de schuld komen, iedereen kan ontslagen worden, elk bedrijf kan falliet gaan.
Het is heel wrang als de gemeente verslaafden eerder helpt dan een hardwerkende huisvader en niet te vergeten zijn gezin.

Heel veel sterkte.

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

bibbi7

Dankjewel en ja tis gewoon dubbel , aan de ene kant gooien ze je in de goot , en daarna ben je blij dat je via dezelfde instantie uit die goot kan komen.
Inieder geval zijn de voorstellen de deur uit , het dossier is nu weg bij de instantie die de budgetering moest regelen GODZIJDANK!, en zelfs daarna wilde mevrouw van die ...... instantie roet in het eten gooien!!!.
NU zitten we bij de gemeente zelf, er hebben 2 schuldeisers geweigerd hebben we al gehoord, maar er schijnt wel een lichtje te zijn.
Als de grootste 3 schuldeisers wel accepteren schijnen ze  de kleinste te kunnen dwingen via de rechter toch mee te doen , anders zou bv een schuldeiser van 500 euro een minnelijk traject met een bedrag van 80000 tegen kunnen houden.
Het voorstel is inieder geval 35 procent en als het goed is kan dat nog iets hoger dus we wachten in spanning af.
Heb wel zelf voorgenomen ervanuit te gaan dat we toch naar wsnp moeten , geeft meer rust dan de hele tijd te hopen en toch de deksel op mn neus te krijgen.
Ik heb wel allerlei horror verhalen gehoord over bewindsvoerders enzo,postblokkade vind ik eigenlijk niet zo heel erg, krijg alleen maar rekeningen over de post:P.
Wij hebben met zn 4 65 euro en gelukkig een voedselpakket, vakantiegeld krijgen we niet omdat we alletwee nu in de ziektewet zitten , hebben wel zelf nu geregeld dat we 10 euro per week apart zetten buiten de 65 euro zodat we toch een leuk potje kunnen hebben met de vakantie.
Ben zo blij als die 3 jaar ingaan een begin van een nieuw leven, en genieten doe ik elke dag heb 2 onwijs mooie lieve dochters , en een lieve man en dat pakken ze me nooit af !!!!!.
toevallig:P:P nee heel serieus die gedachten houden mij staande.

marco

Veel sterkte en geniet van het leven.
Marco en Bianca