ten einde raad

Started by hedda, May 20, 2009, 05:16 PM

Previous topic - Next topic

hedda

Wij zijn in 2004 in de financiele problemen gekomen toen onze eenmanszaak een blunder bleek te zijn.
Wij zijn gewoon stom geweest door zo'n groot risico te nemen, maar op dat moment zagen we alleen maar de voordelen van een eigen zaak.
Doordat we geen startkapitaal kregen hebben we het opgestart d.m.v. een doorlopend krediet, maar omdat de zaak gewoonweg niet liep stapelden de lasten zich al snel op en moesten we steeds meer bijlenen. En toen de banken ons niet meer wilden lenen hebben we ook nog bij familie geleend.
Met heel veel moeite konden we na een jaar onze huurcontract van twee jaar ontbinden, en sloten de boel!
Nu zijn we nog steeds bezig alle schulden af te lossen, maar dit valt niet mee. Onze totale schuld bij de Bank en C.Cart zijn opgelopen tot

peter

Quote from: "hedda"Ik ben er dag en nacht mee bezig, en reken me suf elke dag weer. Nou heb ik iets bedacht wat misschien wel de oplossing zou kunnen zijn, en wil graag van jullie weten of dit wel kan, slim is of moet ik het maar gewoon heel snel vergeten?
Op dit moment wonen we met z'n zessen in een drie-kamer flat. En omdat de hypotheek rente zo laag is vergeleken met wat we nu hebben, had ik dus bedacht een huis te kopen en de leningen over te sluiten. Op die manier zou onze maandlast lager uit kunnen vallen en kunnen we ruimer wonen tegelijk, zodat we letterlijk en figuurlijk wat meer lucht kunnen krijgen.

Ik weet dat het te mooi klinkt om waar te zijn en ook dat het in deze tijd waarschijnlijk heel moeilijk zal zijn om uberhaubt een hypotheek te krijgen, maar ben toch wel nieuwsgierig of dit nou slim bedacht is of dat ik gewoon een kronkel in mijn hoofd heb.Groetjes, Hedda

Het kopen van een huis, biedt inderdaad de mogelijkheid om schulden in de hypotheek op te nemen. een nadeel is dat deze schulden niet aftrekbaar zijn voor de belasting.

Het beste wat je kan doen is, advies vragen van meerdere erkende hypotheek adviseurs. Deze kunnen jullie offertes verstrekken voor hypotheken. Ga niet af op een advies, maar vraag meerdere op. Onderzoek eerst wat je kan krijgen aan hypotheek.
Peter
Administrator Forum

marco

Hedda,

Het kan wel, ik heb het zelf ook gedaan, alleen je moet een huis zoeken wat af is. Mijn huis was nog niet af, lees ik moest veel vervangen. Dit heeft mij weer schulden opgeleverd. Als ik weer mocht kiezen dan kocht ik een huis waar ik niet veel hoe te doen. Een tussenpersoon wil geld aan jouw verdienen, vraag gerust een aantal offertes op. Zij krijgen per hypotheek zo'n 1% provisie. Laat ze hiervoor werken. Ik wens je succes en maak niet de fouten die wij hebben gemaakt.
Marco en Bianca

hedda

Dank jullie wel. Ik heb gelijk rond gebeld en afspraken gemaakt voor volgende week.
Het feit dat ik op dit moment nog geen vast contract heb en/of de hoogte van de schulden zou een probleem kunnen zijn, maar er is dus nog wel hoop.
Ik laat zeker nog weten of het is gelukt.

Groetjes,
Hedda

jan

Quote from: "hedda"Dank jullie wel. Ik heb gelijk rond gebeld en afspraken gemaakt voor volgende week.
Het feit dat ik op dit moment nog geen vast contract heb en/of de hoogte van de schulden zou een probleem kunnen zijn, maar er is dus nog wel hoop.
Ik laat zeker nog weten of het is gelukt.

Groetjes,
Hedda

Er is altijd hoop. Als de schulden te hoog zijn, kan je vragen welk rest schuld voor hun acceptabel is. Stel zij geven aan dat er maximaal 30000 euro in de hypotheek kan worden opgenomen. Dan weet je dat je 16000 euro moet gaan inlossen voordat je een huis kan kopen. Dit is heel anders dan met ruim 46000 euro.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Hedda,

Is het nog gelukt met een (nieuwe) hypotheek?
Marco en Bianca

hedda

Quote from: "marco"Hedda,

Hallo Marco en Bianca,

Sorry dat ik niets meer van me liet horen, maar ik heb even in een dip gezeten.
Helaas zit het ons niet mee. Door de crisis en de aangescherpte regels rondom het verkrijgen van een hypotheek is het op dit moment voor ons vrijwel onmogelijk om een beetje huis te kunnen kopen.
Omdat we negatief bekend staan bij het BKR is het alleen maar mogelijk om een hypotheek te krijgen met hypotheek garantie. Dit houdt dan weer in dat er geen schulden mee gefinancierd mogen worden!
En omdat de schulden zo hoog zijn kunnen we ondanks een gezamenlijk ink. rond de

marco

Quote from: "hedda"
Quote from: "marco"Hedda,

Hallo Marco en Bianca,

Sorry dat ik niets meer van me liet horen, maar ik heb even in een dip gezeten.
Helaas zit het ons niet mee. Door de crisis en de aangescherpte regels rondom het verkrijgen van een hypotheek is het op dit moment voor ons vrijwel onmogelijk om een beetje huis te kunnen kopen.
Omdat we negatief bekend staan bij het BKR is het alleen maar mogelijk om een hypotheek te krijgen met hypotheek garantie. Dit houdt dan weer in dat er geen schulden mee gefinancierd mogen worden!
En omdat de schulden zo hoog zijn kunnen we ondanks een gezamenlijk ink. rond de
Marco en Bianca