wat te doen

Started by twan, Nov 02, 2009, 12:37 PM

Previous topic - Next topic

twan

om met de deur in huis te vallen ik heb er een zooitje van gemaakt zal het kort omschrijven,ben paar jaar geleden een v.o.f gestart in het transport met een trekker{lease}nu al een yijd geen fatsoenlijk werk meer dus ook geen inkomen nu 6000 euro achterstand bij de lease 7000 euro  bij brandstof maatschapij 3000 euro hypotheek achterstand en nog een zakelijk krediet van 25000 en persoonlijk van 20000 zie nu door de bomen het bos niet meer.kan ik nu het beste persoonlijk failliet gaan of is iets anders mogelijk?ik zelf weet het niet meer,hoop dat jullie hier mij op dit forum een beetje wegwijs kunnen maken.

groetjes

Dick

Quote from: "twan"om met de deur in huis te vallen ik heb er een zooitje van gemaakt zal het kort omschrijven,ben paar jaar geleden een v.o.f gestart in het transport met een trekker{lease}nu al een yijd geen fatsoenlijk werk meer dus ook geen inkomen nu 6000 euro achterstand bij de lease 7000 euro  bij brandstof maatschapij 3000 euro hypotheek achterstand en nog een zakelijk krediet van 25000 en persoonlijk van 20000 zie nu door de bomen het bos niet meer.kan ik nu het beste persoonlijk failliet gaan of is iets anders mogelijk?ik zelf weet het niet meer,hoop dat jullie hier mij op dit forum een beetje wegwijs kunnen maken.

groetjes

Twan,

Dit klinkt niet goed, alles is heel hoog opgelopen. Als je failliet gaat, blijven je schulden altijd bestaan. Als je in de WSNP terecht komt, krijg je na drie een schone lei. Ik denk dat je contact moet zoeken met je schuldeisers om tot een regeling te komen om je schulden af te betalen. Probeer zo snel mogelijk de hypotheek achterstand weg te werken, anders wordt je op straat gezet.

Zou het niet verstandig zijn om je bedrijf stopt te zetten en je ontdoen van het lease voertuig. Misschien moet je snel een gewone baan zoeken.

Alvast sterkte voor de komende tijd.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

marco

Niet iedereen komt zomaar in de WSNP. De WSNP lijkt wel een mode woord. Voordat je in de WSNP terecht komt, zul je echt moeite moeten hebben gedaan, om een regeling te treffen met de schuldeisers. De rechter vind hier uiteindelijk ook iets van. Een rechter kan dit ook afwijzen.
Marco en Bianca

happyfree

Dit wordt een heel lastige zaak lijk mij.
Je blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor die periode waarin je deel had in de onderneming.
De schulden zullen dus blijven bestaan, ook als je uit de VOF stapt.

Wat ik wel vaker heb gehoord is je failliet te laten verklaren en dan hulp vragen bij de schuldhulpverlening. Een minnelijke schikking zal er gezien de hoogte van je schulden, niet inzitten. Met de verklaring van de schuldhulpverlener kun je je dan aanmelden bij WSNP.

De rechter zal dan bekijken of je grove nalatigheid kan worden verweten.
Als dat het geval is, wordt je zondermeer afgewezen en kunnen de schuldeisers je nog jaren achtervolgen.

Mocht je worden toegelaten, dan wachten je 3 tot 5 jaar moeilijke jaren.
Maar dat is te overzien en het geeft je een stuk rust.
Ook je post zal worden geopend door de bewindvoerder.
Geen pretje maar beter dit dan jaren van onzekerheid.
Ik wens je bijzonder veel sterkte toe!
Samen komen we er wel uit

twan

bedankt voor de info ben bij bbz geweest en nu moet ik waslijst van papieren invullen

het is zo op zakelijk heb ik achterstand van 1500 euro prive krediet 2200 euro en de lease dan achterstand 6000 euro maaar nu wil het volgende ik kan volgende week als het mogelijk
is bij een nieuwe opdrachtgever beginnen en die betaald binnen 14 dagen dus weet nu niet goed wat te doen

happyfree

Ik ken niet alle in- en outs van een VOF en ook niet van je nieuwe opdrachtgever.
Maar als je 200% zeker weet dat betaling volgt, zou ik die opdracht aannemen.
De cijfers die je nu geeft zijn in ieder geval veel gunstiger dan in je eerste bericht.

Als je al een incassoburo of deurwaarder aan je deur hebt, moet je wel contact met ze opnemen.
Samen komen we er wel uit