op weg naar een schuldevrij leven.

Started by elf42, Oct 28, 2009, 05:10 PM

Previous topic - Next topic

elf42

even, mij voorstellen op dit forum, ik ben een getrouwde vrouw van 42 jaar, en mijn man bijna 54.
En ja ook wij zitten diep in de schulden, zijn drie weken terug uit ons huurhuis gezet.
Ik heb veel te lang alles alleen en vooral zelf op willen lossen, dat dit niet gaat is nu wel duidelijk.
Wel van te voren (maar te KORT) contact gezocht met de gemeentelijke kredietbank, waar nu alle schulden liggen, het wordt een hele lange weg te gaan...............maar beide schouders eronder we willen hieruit vandaan, al gaat dit nog een aantal jaren duren, voor ook wij een schuldevrij leven hebben.
gelukkig zijn we beide gezegend met een baan, en ga ook volgende week weer beginnen met werken, veel hulp van de arboarts, en vertrouwenspersoon op mijn werk, ook de vrijwillger van de gemeentelijke kredietbank is een schat, helpt met het zoeken naar woonruimte, en helpt met practische zaken zoals straks het invullen van de huursubsidie formulieren.
De achtbaan waar we de eerste week in zaten, wordt wat rustiger, ook in mijn hoofd, veel verdriet, maar ook de opluchting van NU dat er een kringetje is waar ik mijn financieele sores mee kan delen.
over schulden praat je nou eenmaal niet zo makkelijk!
Maar ook dat moet veranderen bij mezelf. hou dit forum op de hoogte, groetjes elf
tot  
.

wilma

Dit is allemaal niet leuk, jullie hebben gelukkig nog wat lichtpuntjes in de duisternis.

Freek en Jolanda

Elf42

Het was voor ons een kwestie van tijd, dat wij ons huis zouden gaan kwijt raken. Ik wens jullie veel strekte toe voor de komende periode.

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

happyfree

Hulp bij schulden, zorg en huurtoeslag zijn geen gunsten maar rechten.

Heel naar wat jullie is overkomen, het is goed dat je de toekomst weer positief tegemoet kunt zien. Hopelijk werkt de de bemiddeling, maar hou inderdaad rekening met minimaal 3 jaar sober leven.
Als jullie je houden aan de gemaakte afspraken met de schulhulpverlening kom je er weer boven op.

Veel sterkte gewenst!
Samen komen we er wel uit