De schulden van lady 71

Started by lady-71, Oct 03, 2009, 12:50 PM

Previous topic - Next topic

lady-71

Tja hoe is het gekomen
Het is gekomen mede door het geen baan hebben of baantjes via de uitzendburo
Het is eigenlijk begonnen bijna 7 jaar geleden .
We hadden een woning gekocht ,ik deed toen een opleiding en ging er van uit dat dit goed ging.
Maar door prive omstandigheden (oudste zoon) ging het met mijn werk en opleiding niet goed
Ik moest er mee stoppen.
Dan probeer je werk te zoeken en das hier niet makkelijk
Dus steeds maar baantjes via het uitzendburo of partime baantjes en ja de rekeningen komen wel steeds binnen .
Je betaald de belangrijkst rekeningen en de rest blijft liggen .
In 2005 was ik zwanger maar met de kleine was ziek in mijn buik en uiteindelijk moesten we een zware keuze maken .
Hij heeft maar kort geleefd
Daardoor ben ik een poosje thuis geweest wel ww gehad ,maar dat duurde steeds heel lang.
Toendertijd zijn ben ik naar de kredietbank geweest om hulp te vragen .
Alles aangevraagd ,maar helaas wilde vriendlief niet .
Ja en als een niet wil dan gaat het hele feest niet door.
Dus maar weer doorklugelen.
De schulden bleven oplopen .
Dit jaar heb ik wee reen poging gewaagd om naar de schuldhulp te gaan en mijn vriend voor de keuze gesteld ,omdat we niks over hielden elke maand en ook een nu een dochtertje heb van toen 2 jaar .
WE

lady-71

We zitten nu vanaf maart in budgetbeheer wat redelijk gaat
De vaste lasten worden nu betaald maar er blijft weinig over voor de schulden wat er nog staat.
Ben dus naast mijn werk(doe nu weer dezelfde opleiding als toen) een baantje ant zoeken zodat de schulden betaald kan worden .
We krijgen elke week weekgeld waarvan we alles moeten kopen .
De schuld wat we nu ongeveer nog hebben samen met de roodstand van de bank is ongeveer 10.000-12.000 euro
Als er extra geld binnenkomt wordt dit ook aan de schulden betaald
Hoe lang we hier nog in zitten weten we niet .
Weet wel dat dit je geestelijk helemaal aan je vreet en soms niet kan slapen

Dick

Met alle dagelijkse dingen, merk je dat je schuld hebt, dit vreet je verschrikkelijk op. Maar voor jouw is er hoop, je bent toch bezig om het weg te werken. Dit is een lange weg, ik spreek helaas uit ervaring.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

lady-71

ik had een vraagje aan jullie
Omdat het budgetbeheer onze lasten betaald weet ik niet wat er wel en niet inkomt
Daarom wil ik voor ons een budgetplan opstellen
Alleen weet niet hoe ik dit maken moet
Hebben jullie tips voor mij ?

jan

Beste Lady 71

Er is een excelsheet van NIBUD, waarmee je inzichtelijk kan maken wat je inkomsten vs uitgaven zijn. Door te passen en te meten kan je budget vaststellen. Deze excelsheet hebben wij gebruikt om uit de schulden te komen.

viewtopic.php?f=19&t=455

Stappen hierin:

1. Bereken je maandelijkse inkomsten:
2. Maak een lijst van je maandelijkse uitgaven:

Het excelsheet rekent voor jullie uit:

Inkomsten tegenover de uitgaven:

Hier kan je uit afleiden welke maanden er problemen zijn. Als de uitgaven meer zijn dan je inkomsten  is het nodig om te beslissen welke uitgaven essentieel zijn en bij welke uitgaven nog wat geminderd kan worden. Heb je hierna nog steeds te kampen met meer uitgaven dan inkomsten, dan is het zaak om te bekijken welke van de grootste uitgaven teruggebracht kunnen worden.
En mocht dat toch ooit eens gebeuren, bedenk dan dat dit een kans is om weer financieel gezond te worden. Denk dan vooruit, met een goed budget plan kan het dan alleen maar beter worden.

Hierna moet je dit gaan implementeren en blijven bijstellen.

Wanneer je zover bent dat je een budget plan hebt opgezet, moet je er mee aan de gang . Met alleen een plan gebeurt er helemaal  niets! Zorg dat je je aan het budget houdt en geef je geld uit conform je budget plan.

Freek en Jolanda, Mark en Noenie hebben een budget voor voerding. Je ziet dat ze deze steeds aan het bijstellen zijn. Op een bepaald moment heb je een budget wat is afgestemd.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator