Schone Lei ?

Started by Buldog, Oct 03, 2009, 12:33 PM

Previous topic - Next topic

Buldog

Na 3 jaar WSNP naar de eindzitting met complimenten van de rechtbank omdat er zoveel gespaard was en dus met schone lei.
Om dan ook weer een nieuwe start te maken wil ik geen Stadsbank meer (schaamtegevoel). Een afspraak gemaakt bij de Rabobank om een rekening te openen. Ik dacht even naar binnen rekening openen en gebruik gaan maken van de Rabo. Maar dit ging heel anders. Ik ben eventueel welkom bij de Rabo onder zeer strenge regels :
Overleggen verklaring Schone Lei die ik overigens nog niet ontvangen heb
Geen limiet
Geen automatische afschrijvingen
Betalingen alleen via acceptgiro zitten waarschijnlijk kosten aan verbonden
enz. enz.
Dus na drie jaar WSNP dacht ik dat het over was maar nu lijkt het of de ellende alleen maar groter wordt.
Is dit normaal dat een bank een nieuwe client zo behandeld ? Als dit zo is dan duurt de sanering geen vijf maar acht jaar
drie jaar WSNP en vijf jaar BKR.
Gaarne advies over nu te handelen
Bij voorbaat dank,
Ronald

peter

QuoteOp 1 december 1998 is de Wet Schuldsanering natuurlijke personen (Wnsp) in werking getreden. De wet geeft burgers en kleine ondernemers met problematische schulden een kans op een schuldenvrije toekomst, een 'schone lei'. Schuldenaren kunnen een beroep doen op de Wnsp als een vrijwillige -een zogenaamde minnelijke- afbetalingsregeling met schuldeisers is mislukt. De rechtbank beoordeelt of een schuldenaar voor de Wnsp in aanmerking komt. Onder toezicht van een rechter-commissaris en een bewindvoerder moeten schuldenaren in  doorgaans drie jaar zoveel mogelijk van hun schulden aflossen. Als zij zich aan de wettelijke verplichtingen houden, worden na drie jaar de resterende schulden kwijtgescholden.

Ik denk dat je een andere bank moet gaan zoeken. Een bank is vrij in het bepalen van de acceptie van klanten. je kan ook contact open met de BKR en je verklaring overleggen en verzoeke jouw gegevens op te schonen. De kredietregistratie blijft overigens wel staan. Een bank kijkt naar deze gegevens alvorens jouw krediet en andere faciliteiten te geven.
Peter
Administrator Forum