Bos kwaad over praktijken bij DSB

Started by marco, Oct 01, 2009, 09:42 PM

Previous topic - Next topic

marco

DEN HAAG - Minister Wouter Bos van Financi
Marco en Bianca

janirene

De DSB heeft veel produkten verkocht d.m.v. koppelverkoop. Bij een lening kreeg je een levensverzekering looptijd 7 jaar en geen uitkering. Het bedrag moest je vooruitbetalen d.m.v. de lening. Dus je betaalde ook nog rente over de lening gedurende deze periode. Stel looptijd van een lening is 7 jaar, lening is 30000 euro + 4500 euro voor de zgn levensverzekering. Lenings bedrag is 34500 euro. Rente voor die zgn levensverzekering is 8,5%.

Kosten voor dit produkt zijn: 4500 x 1.085^7 is 7965,65

De DSB daar was wat mee!

peter

Het is niet alleen de DSB, maar ook de "schuldige" die zijn handtekening onder het contract heeft gezet,
Peter
Administrator Forum

Stil-verdriet

Quote from: "peter"Het is niet alleen de DSB, maar ook de "schuldige" die zijn handtekening onder het contract heeft gezet,

Dit ben ik niet met je eens. Als je niet goed wordt voorgelicht, kan je heel gemakkelijk een misstap maken.

wilma

Quote from: "Stil-verdriet"
Quote from: "peter"Het is niet alleen de DSB, maar ook de "schuldige" die zijn handtekening onder het contract heeft gezet,

Dit ben ik niet met je eens. Als je niet goed wordt voorgelicht, kan je heel gemakkelijk een misstap maken.

Het ging en gaat alleen, maar om geld op je te verdienen! Een levensverzekering met een looptijd van 7 jaar, met de kosten 7965,65 is niet ok. Bij unive heb je een levensverzekering voor dat bedrag voor rond de 40 euro. Toen mijn ex en ik, een lening afsloten, was een levensverzekering verplicht! Dit was de levensverzekering van de DSB. Andere opties werden niet geven.

Dick

Scheringa erkent fouten DSB-bank AMSTERDAM -  

Eigenaar Dirk Scheringa van de DSB Bank biedt de klanten van de bank
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Dick

Quote from: "wilma"
Quote from: "Stil-verdriet"

Het ging en gaat alleen, maar om geld op je te verdienen! Een levensverzekering met een looptijd van 7 jaar, met de kosten 7965,65 is niet ok. Bij unive heb je een levensverzekering voor dat bedrag voor rond de 40 euro. Toen mijn ex en ik, een lening afsloten, was een levensverzekering verplicht! Dit was de levensverzekering van de DSB. Andere opties werden niet geven.

Komt er een terugbetalings actie ? Krijg je, je geld terug incl rente? Wij gaan het mee maken!

QuoteDSB ligt onder vuur over het vermeende beleid van koppelverkopen. Daarbij worden allerlei overbodige polissen verkocht samen met een lening.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

peter

Amsterdam - Klanten van DSB kunnen met hun pinpas niet meer betalen in winkels. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) dinsdag gezegd.

Dinsdag en woensdag kunnen rekeninghouders eenmaal per dag een bedrag van maximaal
Peter
Administrator Forum