Frankie

Started by Frankie, Sep 24, 2009, 06:39 PM

Previous topic - Next topic

Frankie

Hoi mede-schuldenaren, of ex-schuldenaren misschien

Frankie meld zich, compleet met schulden zoals waarschijnlijk iedereen, of toch de meesten hier.
Door allerlei omstandigheden zijn onze schulden flink opgelopen. Frankieman wilde het niet zien en zo ploeterde ik, Frankievrouw in mijn eentje wat rond. Dat is niet echt motiverent dus dat liep niet echt lekker. Dus mijn man er maar eens heel duidelijk mee geconfronteerd en de schrik zit er nu bij hem toch echt in. Niet leuk natuurlijk maar toch ben ik blij dat ik dat zo gedaan heb want nu heeft hij door dat ook hij mee zal moeten denken over de financi

jan

Quote from: "Frankie"Hoi mede-schuldenaren, of ex-schuldenaren misschien

Frankie meld zich, compleet met schulden zoals waarschijnlijk iedereen, of toch de meesten hier.
Door allerlei omstandigheden zijn onze schulden flink opgelopen. Frankieman wilde het niet zien en zo ploeterde ik, Frankievrouw in mijn eentje wat rond. Dat is niet echt motiverent dus dat liep niet echt lekker. Dus mijn man er maar eens heel duidelijk mee geconfronteerd en de schrik zit er nu bij hem toch echt in. Niet leuk natuurlijk maar toch ben ik blij dat ik dat zo gedaan heb want nu heeft hij door dat ook hij mee zal moeten denken over de financi
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Frankie

Jan, bedankt . Ik zit hier alweer bijtijds op internet omdat ik aan het oppasen ben momenteel. (Dat is dan weer 1 van de voordelen, dat ik op internet kan nu) Bij hun mag ik altijd komen als ik wil internetten, dat boden ze aan zodat wij het op konden zeggen. Als tegenprestatie pas ik dan af en toe eens op hun kinderen. Zo hebben we beiden voordeel. ;)
Ik zie het zelf ook echt als een nieuwe kans om van de schulden af te komen en misschien ooit zelfs nog iets over te houden Jan. Als we dit nu niet aanpakken dan weten we z

jan

Frankie,

Quote from: "frankie"Als we dit nu niet aanpakken dan weten we zeker dat dat nooit lukt. En we hebben het er zelf naar gemaakt dus ik wil het ook zelf graag weer oplossen. Als dat lukt dan denk ik dat we toch best trots op ons zelf mogen zijn. Jullie hebben daar ervaring mee dus ik vraag me af of jullie er trots op zijn dat het jezelf gelukt is?

Dit is met heel veel vallen gebeurd. Het gaat jullie lukken, in het begin kan je snel het e.a. inlossen door de verkoop van spullen op marktplaats. Maar daarna lijkt het heel lang te duren. Maar hoe meer je aflost, des te groter zijn de aflossingen in de resterende maanden. Op bepaald moment gaat het snel.

Wij zijn er trots op dat het ons is gelukt, wij sparen nu voor iets wat wij willen kopen. Bijvoorbeeld een flatscreen TV, deze hebben wij in 9 maanden bijelkaar gespaard. En voordat wij kopen wachten wij op een aanbieding.

Je hebt het er zelf nagemaakt, is heel gemakkelijk gezegd, het gaat eigenlijk ongemerkt.

Quote from: "frankie"Ik denk dat het wel fijn is als er reacties komen maar er zullen vast niet alleen 'ondersteunende' reacties komen denk ik. Er zijn ook mensen die een ander dan nog eens 'n trap na geven weet ik. Maar daar komen we ook wel weer overheen en die reacties kan ik dan ook gewoon verwijderen .

Ik ben een van de moderators, op ons forum worden zulke berichten niet geaccepteerd. Op je weblog kun je af en toe negatieve reacties ontvangen.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Frankie

Geweldig dat jullie nu kunnen sparen voor bepaalde aankopen! Lijkt me een heerlijk gevoel. :)
En dat klopt wel ja, ongemerkt zit je veel sneller en dieper in de schulden dan je doorhebt.

Fijn dat jullie hier echt negatieve reacties verwijderen.

Noenie

Hallo Frankie

Welkom hier. Ik zie veel overeenkomsten. Mijn echtgenoot wilde het ook niet echt zien. Wel dat we veel schulden hebben maar zijn beredenering was op de manier gat met gat vullen. En dat aflossen komt ooit wel. Omdat je mee getrokken word ga je zelf netzo doen. Maar sinds 4 weken pakken we het nu anders aan, vast budget voor het huishouden, verder niets kopen ( ik ben zelf wel in de fout gegaan vorige week voor 15,20)  en heel consequent zijn.  Maar het van me af schrijven geeft mij ook veel rust.

Noenie

Frankie

Hallo Noenie, dat zei Frankieman ook altijd: aflossen komt wel.
Alleen is dat dus niet zo. Je schuift het dan alleen maar voor je uit.En het blijft zo gaten vullen door andere gaten te maken elders. Goed dat jullie het nu ook aanpakken sinds 4 weken. Zelf heb ik het ook niet makkelijk hoor om echt niets extra te kopen. Dat zit er al zoveel jaren ingesleten, ik/we moeten het nu echt afleren. En dat zal ook ons vast weleens mis gaan ben ik bang.

Frankievrouw.

marco

Quote from: "Frankie"Hallo Noenie, dat zei Frankieman ook altijd: aflossen komt wel.
Alleen is dat dus niet zo. Je schuift het dan alleen maar voor je uit.En het blijft zo gaten vullen door andere gaten te maken elders. Goed dat jullie het nu ook aanpakken sinds 4 weken. Zelf heb ik het ook niet makkelijk hoor om echt niets extra te kopen. Dat zit er al zoveel jaren ingesleten, ik/we moeten het nu echt afleren. En dat zal ook ons vast weleens mis gaan ben ik bang.

Frankievrouw.

Welkom bij de club :oops:  Tja, het begint een clich
Marco en Bianca

Frankie

Quote from: "marco"Welkom bij de club :oops:  Tja, het begint een clich

jan

Quote from: "Frankie"
Quote from: "marco"Welkom bij de club :oops:  Tja, het begint een clich
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

lady-71

Hoi

Kan hier ook over meepraten
Vriendlief wilde het ook niet zien en ik vulde het ene gat met het andere gat
Ik zal je weblog zekers volgen

Frankie

Bedankt lady-71. Hopelijk komen jullie er ook uit samen.

Frankievrouw.

Frankie

Nou, de ellende is hier nu nog iets vergroot. Onze auto is vandaag total los gegaan. :(
Dat betekent dat we op zoek moeten dit weekend nog..naar een tweedehands bromfietsje ofzo want mijn man kan anders niet naar zijn werk.
En om te fietsen is niet te doen. Hij moet 22 kilometer rijden en al om 6 uur s

Noenie

Quote from: "Frankie"Nou, de ellende is hier nu nog iets vergroot. Onze auto is vandaag total los gegaan. :(
Dat betekent dat we op zoek moeten dit weekend nog..naar een tweedehands bromfietsje ofzo want mijn man kan anders niet naar zijn werk.
En om te fietsen is niet te doen. Hij moet 22 kilometer rijden en al om 6 uur s

Frankie

Hallo Noenie,

Knap dat je man dat wel te doen vond om zover te fietsen!En dan dus echt erg vroeg beginnen ook nog.Petje af!
Mijn man is op de fiets heel onzeker en wankelig dus voor hem is het niet echt een optie.
Maar gelukkig hebben we een goede,stevige, tweedehands scooter op de kop kunnen tikken.
Voor de auto kregen we nog een  bedrag terug en daarvoor konden we precies die scooter kopen.
Dus dat is dan weer mazzel toch.

Groet, Frankievrouw.