De vierde week

Started by Noenie, Sep 19, 2009, 09:55 PM

Previous topic - Next topic

Noenie

We zijn bezig met de 4e week. Dat betekent dat we deze week nog 10 euro mogen besteden. Als er geen bijzondere dingen gebeuren is er ook niets aan de hand en zitten we gewoon op het budget wat ik graag wilde. Maar omdat ik nu al weet dat we nog wat boodschappen nodig zijn na dinsdag denk ik dat we er toch overheen gaan.  Verder heb ik vandaag voor

Freek en Jolanda

Quote from: "Noenie"We zijn bezig met de 4e week. Dat betekent dat we deze week nog 10 euro mogen besteden. Als er geen bijzondere dingen gebeuren is er ook niets aan de hand en zitten we gewoon op het budget wat ik graag wilde. Maar omdat ik nu al weet dat we nog wat boodschappen nodig zijn na dinsdag denk ik dat we er toch overheen gaan.  Verder heb ik vandaag voor
Freek en Jolanda

janirene

Quote from: "Freek en Jolanda"
Quote from: "Noenie"We zijn bezig met de 4e week. Dat betekent dat we deze week nog 10 euro mogen besteden. Als er geen bijzondere dingen gebeuren is er ook niets aan de hand en zitten we gewoon op het budget wat ik graag wilde. Maar omdat ik nu al weet dat we nog wat boodschappen nodig zijn na dinsdag denk ik dat we er toch overheen gaan.  Verder heb ik vandaag voor

Noenie

We zijn onze eerste 4 weken goed doorgekomen. In totaal 430 euro. Dat is een overschrijding van 30 euro maar ik weet zeker dat als ik het niet was gaan bij houden dan was het wel 600 euro geweest. De komende weken wil ik proberen om toch binnen die 400 euro te blijven ondanks 2 verjaardagen. Zelf gebak maken en de hapjes ook zoveel mogelijk zelf doen. Doen we sowieso wel maar ik wil nu kijken naar eenvoudige ingredi

Frankie

Hallo Noenie, mag ik vragen met hoeveel personen jullie zijn?
Is die 400 euro voor 2 personen of nog meer? Ik vraag dat omdat Frankieman en ik maar met 2 zijn (en wat dieren). Wij gebruikten ook iets meer dan 600 per maand. Nu is dat teruggegaan naar 450. En vanaf oktober willen wij het proberen met 400 per maand. Dat zou toch moeten kunnen dacht ik.

Frankievrouw.

jan

Quote from: "Frankie"Hallo Noenie, mag ik vragen met hoeveel personen jullie zijn?
Is die 400 euro voor 2 personen of nog meer? Ik vraag dat omdat Frankieman en ik maar met 2 zijn (en wat dieren). Wij gebruikten ook iets meer dan 600 per maand. Nu is dat teruggegaan naar 450. En vanaf oktober willen wij het proberen met 400 per maand. Dat zou toch moeten kunnen dacht ik.

Frankievrouw.

Met 400 euro kom je ruim uit met twee personen. Een gezin met 2 kinderen kan leven op 75 euro per week. Je moet het gewoon uitproberen. Wat goed help (bij mij) uitzoeken waar je de goedkoopste boodschappen kan halen. Je kan niet gelijk terug vallen in minder uitgeven aan boodschappen. Je moet dit stap voor stap doen. Als je teveel in een keer schrapt red je het niet. Wij gingen dan tussendoor boodschappen doen, met als gevolg wij redden het met ons Budget. Je moet over een periode van 6 tot 8 weken het budget omlaag brengen. Na deze periode kan je uitkomen met het budget.

Als je 200 euro minder uitgeeft, heb je per jaar 2400 euro om af te lossen. Over vier jaar is dat bijna 10000 euro!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Frankie

[quote="jan
Met 400 euro kom je ruim uit met twee personen. Een gezin met 2 kinderen kan leven op 75 euro per week. Je moet het gewoon uitproberen. Wat goed help (bij mij) uitzoeken waar je de goedkoopste boodschappen kan halen. Je kan niet gelijk terug vallen in minder uitgeven aan boodschappen. Je moet dit stap voor stap doen. Als je teveel in een keer schrapt red je het niet. Wij gingen dan tussendoor boodschappen doen, met als gevolg wij redden het met ons Budget. Je moet over een periode van 6 tot 8 weken het budget omlaag brengen. Na deze periode kan je uitkomen met het budget.

Als je 200 euro minder uitgeeft, heb je per jaar 2400 euro om af te lossen. Over vier jaar is dat bijna 10000 euro![/quote]

Zo had ik het nog niet bekeken Jan. Dan is het bij elkaar al een heel bedrag om extra af te lossen .
Maar 75 euro voor gezin met 2 kinderen?? En dat is dan echt voor alle boodschappen die er nodig zijn of gaat het alleen om eten en drinken voor dat bedrag?
Zondag's kijk ik de reclames altijd even na van de supermarkten en dan maak ik een boodschappenbriefje waar w

jan

Quote from: "Frankie"[

Dit is enkel voor eten, drinken, snoep, wasmiddel en schoonmaakmiddelen. Dus alle boodschappen!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Noenie

Quote from: "Frankie"Hallo Noenie, mag ik vragen met hoeveel personen jullie zijn?

Hallo Frankievrouw

Wij zijn met 6 personen, man, vrouw, 3 dochters van 21,18,15 en een zoon van 12. Ook nog een 24 jarige zoon maar die woont samen met vriendin in het buitenland. Komt dus niet zo vaak meeeten. Maar 400 euro voor 2 personen moet lukken.

Groetjes Noenie

Noenie

Als je 200 euro minder uitgeeft, heb je per jaar 2400 euro om af te lossen. Over vier jaar is dat bijna 10000 euro![/quote]

Deze ga ik onthouden. Want 10000 euro is wel veel.

Groetjes Noenie

Frankie

Noenie wat knap dat je met 6 personen het red met 400 euro! :shock:
Wij geven die 400 ook uit aan alle boodschappen plus ook voer voor de dieren, kadootjes, postzegels, eigenlijk voor alles samen behalve  vervoerskosten en shag voor Frankieman. Jammer genoeg kan hij (nog) niet zonder maar wat niet is kan nog komen misschien.

Frankievrouw.

Dick

Quote from: "Frankie"Noenie wat knap dat je met 6 personen het red met 400 euro! :shock:
Wij geven die 400 ook uit aan alle boodschappen plus ook voer voor de dieren, kadootjes, postzegels, eigenlijk voor alles samen behalve  vervoerskosten en shag voor Frankieman. Jammer genoeg kan hij (nog) niet zonder maar wat niet is kan nog komen misschien.

Frankievrouw.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Noenie

Quote from: "Frankie"Noenie wat knap dat je met 6 personen het red met 400 euro! :shock:

Frankievrouw.

Hoi Frankievrouw

Ik hoop ook dat we het zo kunnen volhouden. Je moet nl. heel consequent zijn en dat valt niet altijd mee. Deze week hadden we 2 jarige dochters en eigenlijk willen we hun zo weinig mogelijk van dit alles laten merken. Dus gisteren toch nog gauw wat boodschappen bijgehaald.Maar ik wil toch proberen om zo dicht mogelijk bij die 400 euro te blijven zitten deze maand.

Noenie

Dick

Quote from: "Noenie"Maar ik wil toch proberen om zo dicht mogelijk bij die 400 euro te blijven zitten deze maand.Noenie

Je komt nooit exact uit op de bedragen die je in je budget heb vastgesteld. In buurt van de 400 euro is goed, verjaardagen, kerst en vakanties kosten altijd wat meer. Dit kun je plannen, maar mij is overigens, nooit gelukt. Prijzen stijgen nu eenmaal.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Noenie

[
Je komt nooit exact uit op de bedragen die je in je budget heb vastgesteld. In buurt van de 400 euro is goed, verjaardagen, kerst en vakanties kosten altijd wat meer. Dit kun je plannen, maar mij is overigens, nooit gelukt. Prijzen stijgen nu eenmaal.[/quote]

Hallo Dick

Ik denk dat je ze wel kunt plannen ondanks prijsverhogingen maar dan moet je dat over een langere periode doen. En heel consequent zijn  met je inkopen. Maar ik ben al heel erg tevreden als wij met een budget van 400 euro dit kunnen volhouden. Op deze manier kunnen wij nu al beginnen met het verminderen van onze schulden. Aan onze vaste lasten is op korte termijn niet zo heel veel te veranderen op dit moment.