Hoe diep ben ik gezakt

Started by Jacqueline, Sep 02, 2009, 11:52 AM

Previous topic - Next topic

lady-71

ik hoop en duim ook voor jullie dat de schuldsanering door gaat

Moni

Ik hou jullie op de hoogte....wordt vervolgt :roll:

Moni

Nou, vandaag was het zo ver... vol stress op naar de rechtbank....
Zitten we daar, krijgen we op ons lazer van de rechter waarom we in september 2008 de Schuldhulpverlening ( hierna te noemen SHV) hebben aangevraagd....????? Wat blijkt, de schuldenlijst die de SHV had opgemaakt klopte voor geen meter.
Zo zouden we in oktober 2008 ( een maand na de toelating tot de  SHV) een lening hebben aangevraagd voor  11.000,= en
in februari 2009 (!!!) een 2e hypotheek hebben afgesloten van 54.000,= en ga zo maar verder. Het was echt vrijdag de 13e...Thuis heb ik de lijst nagekeken en volgens de SHV hebben we het afgelopen jaar 81.735,= geleend. Alle data's waren fout. De ABN was bv. uit 1999, de 2e hypotheek uit 2001....We dachten dat we gek werden.
We hebben van 10 september 2008 tot aug 2009 in de SHV gezeten en veel problemen met hun gehad maar dit sloeg echt alles.
De rechter gaat nu pas 27-11 de uitspraak doen en we moeten maar afwachten of ie ons toe laat tot de WSNP. In de tussen tijd mogen er geen papieren worden ingeleverd, zoals bijvoorbeeld het contract met de goede data van de leningen.
Als hij ons afwijst zullen we bezwaar moeten gaan aantekenen.
De gemeente Zoetermeer waar wij de SHV hebben doorlopen is nog niet klaar met ons.

Moni

Vanmorgen heb ik gebeld met justitie omdat het mij niet lekker zat en dat ik de originele papieren met de juiste data wilde aanleveren en wat bleek.... we zijn vanmorgen toegelaten, JOEHOE. Heb zelfs de bewindvoerder al  gesproken.
OPLUCHTING hier in Z'meer.

jan

Gefeliciteerd, ik ben heel blij voor jullie!! Wanneer gaat voor julllie de drie jaar in?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Moni

Ik neem aan de dag van de uitspraak...de 16e (?) Het vonnis ontvangen we vandaag of morgen...ben benieuwd.
Gister met de bewindvoerder overlegt, we mogen opzoek naar een huurwoning. Eindelijk weg hier uit dat dure huis met z'n DSB hypotheek!

lady-71

ben ook echt blij voor jullie
Hebben jullie weer een stukje rust

Frankie

Gelukkig maar. Wens jullie sterkte ermee!

Frankievrouw.

Shadow

Hoi allen,
Ik vind het schandalig van mezelf maar ik durf niet eens een herkenbaar naampje te gebruiken, bang dat mijn vrouw erachter komt dat ik hier mijn verhaal doe :(
Maar goed, hier mijn verhaal/vraag.
Ik ben dertig jaar en heb een vaste baan, mijn vrouw werkt twee dagen in de week (ook vast contract) en heb twee jonge zoontjes. En we hebben een probleemschuld (bij de bank, dat wel), van 12.500 euro. Dit is in de vorm van een krediet.
Zes jaar geleden mee begonnen voor de aanschaf van een auto, 4000 euro geleend. De auto ging na twee jaar helemaal stuk en we kregen steeds meer "kleine" probleempjes met onze huishoudelijke apparaten. Affijn, is al met al nog een veel langer verhaal dan dit, maar dit is de spreekwoordelijke notendop. Ook stond ik flink rood, en betaalde ik een pc af. Dat heb ik allemaal in 1 lening gegooid, om van het hele gedoe af te zijn.
Het probleem is nu een schuld die maar niet verminderd omdat we op een of andere manier maar niet tot aflossen komen, mijn vrouw die absoluut stelt hiervoor niet verantwoordelijk te zijn, en elke maand minder geld op de rekening.
Het begint zo langzamerhand op een scheiding uit te lopen en dat is iets wat ik niet wil. Maar zij weigert domweg alle discussie omdat ze bang is dat zij de schuld krijgt. Ik zit echt met mijn handen in het haar, want ik weet niet wat ik moet doen. Schuldhulpverlening is zeker een optie voor me, omdat ik de uitweg niet meer zie.
Heeft er iemand een soortgelijk verhaal? En zou die mij wat tips kunnen geven? Geld beheerst nu mijn leven, terwijl ik dat dus echt niet wil....

peter

Shadow,

Je hoeft je niet te schamen, op dit forum zitten meerdere schuldenaars. De beste tip die ik je kan geven, begin inzichtelijk te maken wat je kwijt bent aan uitgaven en het inkomen wat er tegenover staat. Je kan hiervoor het NIBUD Excel sheet gebruiken.

http://www.schulden-vrij.info/viewtopic.php?f=19&t=455

Betrek je vrouw erbij, wordt niet boos en laat haar het overzicht zien. M.b.v. dit overzicht kun je zien waar je geld blijft en waar je kan besparen.

Succes
Peter
Administrator Forum

Shadow

Peter,

Bedankt! Ga ik zeker doen! Ik ga ook maar eens contact opnemen met de gemeente, misschien kunnen zij ook helpen? Moet ik dan bij PLAN zijn, of is mijn schuld niet hoog genoeg voor dat soort hulp?
Ik weet wel het gevoel dat ik nu moet handelen, anders is het te laat denk ik....

marco

Quote from: "Shadow"Peter,

Bedankt! Ga ik zeker doen! Ik ga ook maar eens contact opnemen met de gemeente, misschien kunnen zij ook helpen? Moet ik dan bij PLAN zijn, of is mijn schuld niet hoog genoeg voor dat soort hulp?
Ik weet wel het gevoel dat ik nu moet handelen, anders is het te laat denk ik....

De GKB's kunnen je helpen, 12500 euro is een forse schuld. Als je niets doet, wordt deze 12500 euro snel 15000, 17000 en hoger. Je bent er nu op tijd bij. Onze schuld is veel hoger, wij hebben te lang gewacht.
Marco en Bianca

Buster

Hoi Shadow,

Bij ons is het zo dat mijn man schulden heeft (van voor mijn tijd).
Hij is daar wel altijd eerlijk over geweest. Ik doe nu zijn administratie.
En ook al ben ik helemaal/tot zover mogelijk ingedekt t.o.v. deurwaarders.
We leven samen met de schulden.
1 boodschap budget.
1 buffer.
En 2x niet op vakantie.

Als ik je verhaal zo hoor zou ik je toch aanraden het gesprek aan te gaan met je vrouw.
En niet als "jij doet dit en ik doe dat".
Maar het samen oplossen.
Dit komt gezamenlijk binnen.
Dit gaat er gezamenlijk uit.
Als we dit willen aflossen moet er gezamenlijk, dus zoveel overblijven.
Wat kunnen WE missen om dat bedrag bij elkaar te krijgen?

Heel veel sterkte.
Schaamte is trouwens je grootste vijand.
Maar informatie winnen op sites als deze is al een hele grote eerste stap!
Succes.
(zij de dame die ook anoniem schrijft, niks mis mee ;))

Shadow

Buster,
Bedankt voor je berichtje. We hebben er thuis rustig over gesproken en zijn het er allebei over eens dat we een groot probleem hebben. Ik ga, na jaren van struisvogeltje spelen, zelf de situatie rechtzetten. Ik wil hier gewoon geen last meer van hebben. Het levert me stress en slapeloze nachten op. Ik heb respect voor de manier waarop jullie allen hiermee weten om te gaan, en ik hoop dat ik straks alles op een rijtje heb, zodat er weer rust in ons leven en gezin terugkomt.
Morgen de plaatselijke GKB bellen, en de bank, om nog eens rustig om de tafel te gaan zitten. Ik hoop alleen dat de bank op een normale manier gaat reageren.... :?

Buster

Nee heb je Ja kun je krijgen.
Zo werkt het met afbetalen.

En het is heel naar om dan afhankelijk te zijn van de goedwillendheid van een ander.
Je kunt bij dat soort voorstellen wel je persoonlijke situatie aanhalen.
Maar vaak kijken zij gewoon naar het zakelijke plaatje, wat valt er voor hen te halen.

Bij het GKB, dan zit je in elk geval goed als het gaat om rechtsgeldigheid.
Het is een overheidsinstelling (en daarom wat trager) maar wel verantwoord.
Bij de meeste GKB's is het wel van belang dat je zelf goed zicht blijft houden op je situatie.
Zij handelen wel je administratie af, maar je zult het zelf moeten aanleveren.
Blijf daarom vooral goed aan de bel trekken.

Heb je een potje onvoorzien, zo ja hoeveel.
Auto ja/nee
Inkomen van je vrouw, hoe zit dat?

Heel veel succes!