Hoe diep ben ik gezakt

Started by Jacqueline, Sep 02, 2009, 11:52 AM

Previous topic - Next topic

Jacqueline

Hallo allemaal, ik zal me voorstellen. Ik ben Jacqueline ben 48 jaar, sinds 2009 gescheiden, heb twee zoons van 19 en 15 jaar. Woon in Bussum in een koophuis dat ik moet gaan verkopen. Heb een lening van

jan

Quote from: "Jacqueline"Hallo allemaal, ik zal me voorstellen. Ik ben Jacqueline ben 48 jaar, sinds 2009 gescheiden, heb twee zoons van 19 en 15 jaar. Woon in Bussum in een koophuis dat ik moet gaan verkopen. Heb een lening van
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Noenie

Hoi Jacqueline

Welkom hier. Zelf ben ik ook nog maar kort lid maar ik merk dat door dat ik nu alles van me kan afschrijven het rustiger in mijn hoofd word.

Groetjes Noenie

Jacqueline

Bedankt voor jullie welkom!! Het is hard om te schrijven over financi

Jacqueline

Begonnen met zelf sigaretten draaien, dat scheelt echt geld. Beter is het om te stoppen, maar dat lukt nu echt niet (wanneer wel). Post ploft straks weer op de deurmat  :oops: , schade,schande verhaal.

Ik moet er uit komen hoe dan ook!!

Stekte allemaal

Stil-verdriet

Quote from: "Jacqueline"Begonnen met zelf sigaretten draaien, dat scheelt echt geld. Beter is het om te stoppen, maar dat lukt nu echt niet (wanneer wel). Post ploft straks weer op de deurmat  :oops: , schade,schande verhaal.

Ik moet er uit komen hoe dan ook!!

Stekte allemaal

Stoppen met roken is heel moeilijk en vooral als je stress hebt wordt het nog moeilijker. Post moet je opmaken en je moet reageren. Als je dit niet doet, wordt 20 euro, na een incassobureau, snel 70 euro. Dit weet ik helaas, uit ervaring....

Als je er mee begint, wordt het alleen maar beter.

Noenie

Pfffff 48 jaar en dan nu pas verstandig worden :roll:  :evil: , je bent dus inderdaad nooit te oud om te leren.

Er is toch niet zomaar de uitdrukking: "Het verstand komt met de jaren.   Maar op het moment dat jezelf toegeeft dat je schulden hebt kun je er ook pas mee bezig. Zolang je ontkent blijf je op je oude manier doorgaan.

Noenie

jan

Quote from: "Jacqueline"Bedankt voor jullie welkom!! Het is hard om te schrijven over financi
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Quote from: "Jacqueline"Ondanks dat ik me zo onwijs depressief en verdrietig voel ga ik ervoor!!!

Liefs Jacqueline

Dit hoeft toch niet, je maakt toch een nieuwe start!
Marco en Bianca

Elizabeth

De titel is zo op mij van toepassing :'-(

Ik ben Elizabeth, een 36-jarige single. Ik voel me onvolwassen door mijn stomme gedrag en ben vervuld van schaamte dat ik zo diep ben gezakt. Dat ik het zover heb moeten laten komen dat mijn woning binnenkort (begin november) geveild moet worden. Ik durf m'n ouders niet onder ogen te komen. Ik heb nooit iets verteld, aan niemand. Ik heb geen enkel idee hoe groot c.q. ernstig de schade is. Ik heb vorig jaar in mijn gemeente bij schuldhulpverlening aangeklopt, maar degene die aan mij was toegewezen, liet door bepaalde opmerkingen te plaatsen en haar lichaamshouding merken dat ik stom bezig was. Althans, zo kwam het op mij over, zo voelde het voor mij. En toen durfde ik de stap niet verder te zetten uit pure schaamte.

Ik weet gewoon niet waar ik mee moet beginnen, noch waar ik moet zoeken. This is a cry for help!!! :(

Noenie

Ik ben Elizabeth, een 36-jarige single. Ik voel me onvolwassen door mijn stomme gedrag en ben vervuld van schaamte dat ik zo diep ben gezakt. Dat ik het zover heb moeten laten komen dat mijn woning binnenkort (begin november) geveild moet worden. Ik durf m'n ouders niet onder ogen te komen. Ik heb nooit iets verteld, aan niemand. Ik heb geen enkel idee hoe groot c.q. ernstig de schade is. Ik heb vorig jaar in mijn gemeente bij schuldhulpverlening aangeklopt, maar degene die aan mij was toegewezen, liet door bepaalde opmerkingen te plaatsen en haar lichaamshouding merken dat ik stom bezig was. Althans, zo kwam het op mij over, zo voelde het voor mij. En toen durfde ik de stap niet verder te zetten uit pure schaamte.

Ik weet gewoon niet waar ik mee moet beginnen, noch waar ik moet zoeken. This is a cry for help!!! :([/quote]

Hoi Elizabeth

Ik denk dat je eerst voor jezelf alles op papier moet zetten wat je inkomsten en schulden zijn. En daarmee opnieuw naar de gemeente gaan  en daar je probleem uitleggen.

Noenie

lady-71

hoi

Ben ook nog niet zo lang hier op deze forum
Ik raad je toch aan om weer bij de schuldsanering aan te kloppen .
En voor je zelf wil beslissen of je het je ouders wil vertellen .
Ik was ook iemand die het niet aan anderen wil vertellen ,maar het lucht echt op als je omgeving weet hoe de stand van zaken zijn .

Wens je strekte

peter

Elizabeth

De meeste van ons zij ooit diep gezakt geweest. Wij hebben ook de bittere pil moeten slikken van schande en onbegrip van de omgeving. Ik heb er voor gekozen om dit samen met mijn vrouw op te lossen. De verwijten vlogen toen hen en weer. Wij kwamen samen tot de conclusie die we alle twee onze ogen houden gesloten voor de werkelijkheid. Op dit forum hoeft niemand zich te schamen. Je kan hier je verhaal kwijt.

Zoals Noenie aangaf, maak een lijst met je schulden, bezittingen, inkomsten en uitgaven.

Ik wens je heel veel sterkte.
Peter
Administrator Forum

Moni

Ook wij hebben te lang gewacht met het vragen van hulp.

We zijn een gezin met drie kinderen van 8,10 en 14 jaar.
Na een salaris daling in 2005 van 800.- in de maand, probeerde we het ene gat met de andere te vullen, met gevolg dat onze DSB bank eens even langs kwam om Akte van Cessie te laten tekenen om de achterstand in te lopen (niet wetende wat je dan te wachten staat), je klampt je vast aan het mooie verhaal.
Gevolg, het werd alleen maar erger, ze gooide de rente omhoog en zaten in maart 2009 op een hypotheekbedrag van ruim 1800,00 per maand! We hadden eind augustus 2008 de handdoek al in de ring gegooid en bij de schuldhulpverlening aangeklopt.
Dit proces heeft ons een heel zwaar jaar gekost, niet betalen van weekgeld, niet betalen van rekeningen(door budgetterings bedrijf) waar door wij een zeer strenge controle op de betalingen moesten doen en daarmee "vervelend " werden volgens de schuldhulpverlener. Tevens staat ons huis vanaf september in de verkoop waarvan de laatste bezichtiging voor de kerst 2008 is geweest...de economie. Wij moeten over drie weken voorkomen voor toepassing van de wet schuldsanering en vestigen daar alle hoop op. Van ons huis hebben we vorig jaar eigenlijk al afscheid genomen en willen het liefst zo snel mogelijk weg hier.
We hebben in september 2008, mondjes maat verteld hoe we zaten en tot onze verbazing, zagen wij dat heel veel mensen je ook echt gaan helpen. Tevens hebben wij hierdoor

marco

Quote from: "Moni"Ook wij hebben te lang gewacht met het vragen van hulp.

Sterkte, ik hoop dat jullie over 3 weken in de WSNP terecht kunnen komen. In deze tijd kan een schuld snel een problematische schuld worden.
Marco en Bianca