Huishoudgeld

Started by Noenie, Aug 21, 2009, 04:54 PM

Previous topic - Next topic

Noenie

Op het moment ben ik bezig om alles op papier te zetten. Nu kom ik bij het onderwerp huishoudgeld. Wat is een redelijk bedrag om te gebruiken als huishoudgeld. Wij zijn met 6 personen, eigenlijk allemaal volwassen eters.
Hoe minder we gebruiken hoe beter is het natuurlijk .

Noenie

peter

Quote from: "Noenie"Op het moment ben ik bezig om alles op papier te zetten. Nu kom ik bij het onderwerp huishoudgeld. Wat is een redelijk bedrag om te gebruiken als huishoudgeld. Wij zijn met 6 personen, eigenlijk allemaal volwassen eters.
Hoe minder we gebruiken hoe beter is het natuurlijk .

Noenie

Noenie, richtlijnen van het NIBUD

kind 1-3 jaar   
Peter
Administrator Forum

Noenie

Hoi Peter

Dit lijstje kende ik al maar het Nibud houd wel heel erg ruim aan. Wij zouden dan ca. 30 euro perdag aan eten moeten uitgeven. Daarvoor kan ik hele luxe  / uitgebreide maaltijden op tafel zetten.

Noenie

marco

Wij hebben voor 4 personen een budget van 75 euro. Met dit budget komen wij uit door slim in te kopen. Voordat wij boodschappen gaan scannen wij de aanbiedingen bij: AH, Super, Lidl, Aldi en Dirk. Ons maandbudget is 300 euro, de ene week is het 90 euro en de andere week 60 euro.

De prijs verschillen tussen de winkels zijn groot. Bijvoorbeeld keukenpapier 4 rollen 0,98 cent bij LIDL en 0,75 cent bij Dirk. Op jaarbasis is dit 11,96.

Wc papier 10 rollen lidl (2 laags) 1,99 en 12 rollen bij Dirk voor 1,99. Wij gebruiken 520 rollen wc papier per jaar

LIDL is 103,48 en Dirk 86,23. Verschil is 17,24.

Hetzelfde gaat op voor schoonmaakmiddelen e.d.

Noenie heeft gelijk NIBUD is niet correct met de prijzen voor levensonderhoud. Je krijgt geen tips voor slim inkopen. Als forum kunnen jullie een rubriek maken voor tips slim inkopen. Hier zou je kunnen aangeven waar wat goedkoper is.
Marco en Bianca

Noenie

Hoi Marco

Wij hebben hier in het dorp maar 1 supermarkt en in de omliggende dorpen wel een Aldi en Liddl. Naar de Aldi gaan we 1 keer per week en de Liddl af en toe want die is de andere kant op en heen en terug toch gauw 12 km. Dus maar beperkte keuze qua prijsverschillen.

Maar deze week zitten we in ieder geval binnen ons budget. Ik heb alles wat we nodig zijn voor de komende week in huis en heb nog

peter

Quote from: "marco"Noenie heeft gelijk NIBUD is niet correct met de prijzen voor levensonderhoud. Je krijgt geen tips voor slim inkopen. Als forum kunnen jullie een rubriek maken voor tips slim inkopen. Hier zou je kunnen aangeven waar wat goedkoper is.

Een goed idee, wij zullen de rubrieken aanpassen.
Peter
Administrator Forum

peter

Quote from: "Noenie"Hoi Peter

Dit lijstje kende ik al maar het Nibud houd wel heel erg ruim aan. Wij zouden dan ca. 30 euro perdag aan eten moeten uitgeven. Daarvoor kan ik hele luxe  / uitgebreide maaltijden op tafel zetten.

Noenie

Je hebt gelijk. Voor dat geld kan je elke dag biefstuk eten en dan zou je nog geld over kunnen houden. Ik weet niet hoe het NIBUD dit bedrag heeft bepaald.
Peter
Administrator Forum

Dick

Quote from: "peter"
Quote from: "marco"Noenie heeft gelijk NIBUD is niet correct met de prijzen voor levensonderhoud. Je krijgt geen tips voor slim inkopen. Als forum kunnen jullie een rubriek maken voor tips slim inkopen. Hier zou je kunnen aangeven waar wat goedkoper is.

Een goed idee, wij zullen de rubrieken aanpassen.

Goed plan!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Noenie

De prijs verschillen tussen de winkels zijn groot. Bijvoorbeeld keukenpapier 4 rollen 0,98 cent bij LIDL en 0,75 cent bij Dirk. Op jaarbasis is dit 11,96.

Wc papier 10 rollen lidl (2 laags) 1,99 en 12 rollen bij Dirk voor 1,99. Wij gebruiken 520 rollen wc papier per jaar

Hoi Marco

Gebruiken jullie niet heel erg veel wc papier?? Ik heb er nl. even op gelet maar wij gebruiken beneden ca.1 rol per 2 dagen en boven 1 per 3/4 dagen. Terwijl wij met 6 personen zijn  en 2 a 3 dagen per week zijn er ook nog 2/3 oppaskindjes die de wc gebruiken.  Dan kom ik royaal gerekend op  300 rollen. ( Solo 200 vel Aldi)

En keukenpapier gebruiken we minimaal. Iets schoonmaken met en nat doekje vind ik sowieso prettiger.

Noenie

jan

Quote from: "Noenie"De prijs verschillen tussen de winkels zijn groot. Bijvoorbeeld keukenpapier 4 rollen 0,98 cent bij LIDL en 0,75 cent bij Dirk. Op jaarbasis is dit 11,96.

Hoi Marco

Gebruiken jullie niet heel erg veel wc papier?? Ik heb er nl. even op gelet maar wij gebruiken beneden ca.1 rol per 2 dagen en boven 1 per 3/4 dagen. Terwijl wij met 6 personen zijn  en 2 a 3 dagen per week zijn er ook nog 2/3 oppaskindjes die de wc gebruiken.  Dan kom ik royaal gerekend op  300 rollen. ( Solo 200 vel Aldi)

En keukenpapier gebruiken we minimaal. Iets schoonmaken met en nat doekje vind ik sowieso prettiger.

Noenie

Marco,

Vertel, hoe komt het dat jullie zo'n hoog verbruik hebben???
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Jorieke

Wij hebben een huishouden van twee personen, waarvan alleen ik in de WSNP zit (ik heb een huisgenoot).
Ondanks het feit dat mijn huisgenoot goed verdient, doen we wel aan 'goedkoop boodschappen' doen.
Ik schat dat wij met 2 personen op een bedrag van ongeveer 40.- zitten. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat daar g