Ook wij willen graag schuldenvrij

Started by Noenie, Aug 19, 2009, 03:57 PM

Previous topic - Next topic

Noenie

Quote from: Chrissie on Feb 12, 2012, 10:53 AM
Noenie, ik zou er sowieso voor gaan ook zal je er misschien maar een paar bijvoorbeeld creditcards, roodstand of wehkamp in kunnen krijgen het scheelt je handen vol geld aan rente.
Maar kan je bij een continu limitiet ook extra aflossen zonder boete? of is dit niet mogelijk?

Hoi Chrissie

Je mag bij een continulimiet ook extra aflossen. Maar we twijfelen of we het wel willen doen, er is dan het risico dat je het weer te gemakkelijk opneemt.We willen eerst nog wat info daarover of we de limiet ook tussentijds kunnen verlagen.In eerste instantie hebben we besloten om het in de door de belastingdienst gewenste termijnen te betalen. Twee termijnen hebben we al, dan is het vakantiegeld tijd en daarna hebben we als we zuinig aan doen wel weer iets "gespaard". Maar  gisteravond kwam een ouder van een van mijn oppaskindjes met de boodschap dat ze willen stoppen met de opvang, gaat oma doen. Dus minder inkomsten en wordt het weer rekenen.

Noenie

Chrissie

QuoteJe mag bij een continulimiet ook extra aflossen. Maar we twijfelen of we het wel willen doen, er is dan het risico dat je het weer te gemakkelijk opneemt.

Hoi Noenie,

Heel erg herkenbaar die angst, daar worstelde ik eerst ook mee. Maar jullie zitten er heel goed bovenop dus ik zie dat helemaal niet gebeuren dat je weer te gemakkelijk opneemt. En ik heb de pas van de lening ook ergens opgeborgen maar ik geloof dat je hem zelfs kan weigeren dan kan er helemaal niets gebeuren.

QuoteMaar  gisteravond kwam een ouder van een van mijn oppaskindjes met de boodschap dat ze willen stoppen met de opvang, gaat oma doen. Dus minder inkomsten en wordt het weer rekenen.

Gadsie, krijgen jullie dat ook nog weer erbij, het is ook net of het altijd zo moet zijn. :(

Groet Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Noenie, trek gelijk aan de bel bij je gastouder bureau,..

Op dit moment schakelen heel veel ouders over van KDV naar gastouders.
Ik hoop voor je dat je inkomsten aan kan houden, dat zou zoveel schelen!

Noenie

Hoi Buster

In principe word ik al als eerste gebeld door de medewerkster van het Gastouderbureau als ze iemand nodig zijn. Maar daar verwacht ik op het moment niet zoveel van en ik was gisteren en vorige week al heel erg verbaasd hoeveel opa's en oma's bij de school stonden om hun kleinkinderen op te halen. Ik had het idee dat er meer opa's en oma's stonden als mama's ( papa's).
Maar we moeten gewoon doorgaan, als ik sommige verhalen lees op dit forum dan zijn die veel erger. Wij hebben nog geen  betalingsachterstand en ook geen deurwaarder aan de deur gehad of incassobureaus. We moeten gewoon het komende half jaar eerst door.

Het is alleen erg frustrerend op het moment. Denk je dat het een beetje goed gaat en dan val je weer zover terug.We hopen nu ook dat er geen andere grote uitgaven komen.

Groetjes Noenie

Bloem2

Buster

Noenie, het is gewoon een ROT tijd,...

Er zijn banen maar ook heel veel kandidaten, en niet dat dat een reden is om bij de pakken te gaan neerzitten, maar motiveren doet het ook niet.

Die stomme opa's en oma's ook,..  ;D

Hou vol, ik duim voor je

Noenie

Even bijpraten. Begin dit jaar kregen we van de belastingdienst een brief met een aantal vragen over de aangifte van 2009 van mijn echtgenoot. Dit was het gevolg van de verkeerd ingevulde aangifte van mij in 2009. Wij weten inmiddels waardoor het fout is gegaan , kunnen hier veel discussies over voeren over hoe het gegaan is, kunnen de belastingdienst de schuld geven maar zijn uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de aangifte. Het is zoals het is, we hebben onterecht geld terug gekregen en moeten nu gewoon terug betalen. Maar doordat het bij mij verkeerd is gegaan is die van mijn echtgenoot ook verkeerd gegaan, heeft te maken met een koppeling.
Het komt erop neer dat we nog een aanslag over 2009 erbij hebben gekregen waardoor we nu een schuld hebben van totaal

Buster

Jeetje Noenie wat heftig allemaal.

Ik hoop dat ze met jullie mee willen denken hoe de termijnen verdeeld gaan worden.
Heb je je Beslag Vrije voet al uitgerekend?
Met de eerste vordering erbij genomen zal je daar al snel aan zitten, die tweede heeft daarom grond om aangepast te worden. Bijvoorbeeld; na aflossing van nummer 1, de aflossing van nummer 2.

Ik duim voor jullie!

Noenie

Hoi Buster

Volgens de belastingdienst hebben wij een aflosvermogen van ruim

Buster

Das het wrange voordeel van het hebben van schulden; geen nood, morgen zijn ze er ook nog ;)

Geniet ervan! (ja, van het mooie weer, maar dat snapte je natuurlijk wel,...)

Noenie

We zijn weer een maand verder en ondanks 2 aflossingen de vorige maand aan de belastingdienst is het saldo met

Noenie

Doordat ons schuldenniveau weer op de zelfde hoogte zat als bijna 3 jaar terug toen ik hier begon had ik even geen zin om een verslag te doen . Vandaag in ieder geval de stand van vandaag plus de afgelopen 2 maanden.

23 juli   24742,84
23 juni  25588,40
23 mei  26947,64

Op het moment gaat het maandelijks weer snel naar beneden, over een paar maanden komt de belasting die we betalen moeten over 2011 er weer bij op en om alles rond te breien moeten we geld opnemen uit ons " reservepotje". Vervelende is dat je op een bepaald moment niet meer zuiniger kunt. En soms heb je ook weer uitgaven die je niet gepland hebt en toch moeten.

Noenie

tuthola

Ik heb je verhaal net gelezen en inderdaad zuur dat er in de tussentijd zoveel andere noodzakelijke dingen tussen kwamen zodat je nu weer opnieuw aan je schulden moet werken en niet te vergeten de hoge terug te betalen belasting.

Tussen de regels door lees ik dat je de moed niet laat zakken, ik wens je dan ook sterkte voor de komende maanden.

Libra

Ook ik heb "even" jullie verhaal gelezen en jeetje, jullie hebben ook wel een paar behoorlijke tegenslagen gehad!
Maar wat heb je het goed gedaan zeg, ondanks alles.
En wat heerlijk dat je de schuldenmeter nu ook weer ziet dalen! :)

Ik maak een diepe buiging voor je.
Heel veel succes!

Libra

Noenie

Quote from: tuthola on Jul 24, 2012, 09:42 AM

Tussen de regels door lees ik dat je de moed niet laat zakken, ik wens je dan ook sterkte voor de komende maanden.

Af en toe laat ik de moed wel zakken hoor, maar dat hebben de meesten hier. Gelukkig doet het zonnetje me goed, ondanks dat ik niet van warmte houd. Kreeg vandaag bericht van het gastouderbureau dat de opvangregels veranderen. Het minimale aantal uren verdwijnt  en dat scheelt me ook weer de nodige aantal Euro's, gauw gerekend in ieder geval