Ook wij willen graag schuldenvrij

Started by Noenie, Aug 19, 2009, 03:57 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Het kan beter wat langzamer gaan en dat het gelijkmatiger gaat, dan dat het snel gaat en met heftig schommelingen want dan raak je gefrustreerd.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Precies,

En dan kijk ik in zo'n lijstje van Freek en Jolanda en denk ik; dat geeft de burger moed.
;)

Chrissie

QuoteEn dan kijk ik in zo'n lijstje van Freek en Jolanda en denk ik; dat geeft de burger moed.
Wink

Inderdaad, en het werkt zeer stimulerend en houdt je goed gemotiveerd!

Noenie

Allemaal weer bedankt voor de opbeurende berichtjes. Doordat wij 5 schoolgaande kinderen, waarvan 2 op onze kosten, maar de anderen eten en drinken wel mee, kom je soms dingen tegen die je niet verwacht, weer niet ingecalculeerd hebt en dan gaat het niet zo snel als je graag wilt. Als ik om me heen kijk zijn onze kinderen niet veeleisend, de oudste 3 voorzien eigenlijk in hun eigen onderhoud via hun studiefinanciering en bijbaantjes, maar het zijn wel volwassen eters. En je kunt niet om 10 uur 's avonds zeggen, we gaan  nu naar bed het licht en de verwarming  moet uit. Maar we komen er wel. Zit deze maand even tegen de belastingbetaling aan te hikken, eind augustus de schoolkosten ( MBO) en dan moeten we in september de spaarpot op zijn kop houden voor de nieuwe kachel.
Maar uiteindelijk zal alees goed komen.

Noenie

Noenie

Omdat weblog mij niet meer op mijn site toelaat ga ik maandelijks verslag maar hier plaatsen. Ik kan een nieuwe blog aanmaken maar daar heb ik op het moment niet zoveel behoefte aan. We sluiten het jaar slecht af. De totale schuld is behoorlijk omhoog gegaan door de belastingaanslag die we hebben gekregen over 2009 en nog een aantal tegenvallers de laatste tijd. Zal er wel mee te maken hebben dat we het jaar slecht begonnen zijn, mijn echtgenoot heeft op de een na laatste dag van 2010 een fietsongeluk gehad en daar begonnen de extra kosten al mee. Daarna de hoge belastingaanslag over 2010 , in feite niet extreem hoog omdat ik alles bruto ontvang maar voor ons was het een tegenvaller. Verder kwam er deze week nog een brief over de zorgtoesla, ook weer met terugwerkende kracht dus dat is ook weer

Buster

Noenie,...

Een dikke virtuele knuffel en petje af voor jullie doorzettingsvermogen!
Hou vol,...

Chrissie

Hoi Noenie,

Jeetje wat een rot jaar hebben jullie achter de rug!!, Maar wat je dit jaar hebt gehad krijg je volgend jaar niet weer dus het kan alleen maar beter worden in 2012  ;)  Je komt er wel Meid!!

Noenie

Vandaag kwam de " lang " verwachte brief van de belastingdienst. Heel hoopvol maakte ik hem open maar de tekst in de brief is uitermate tegenvallend. Ze willen dat we de belasting terug betalen in termijnen van

Buster

Noenie

Hoi Buster en Bloem

Niet lachen hoor maar volgens de belastingdienst hebben we de capaciteit om

Bloem2

"vergissing van de bank in uw voordeel" poeh
Goed dat je het zag. Dat scheelt alweer straks.
Fijn hoor.

Buster

Noenie, via loonwijzer.nl kun je een bruto netto check maken. Deze berekend hoeveel je netto overhoud en andersom.

Noenie

via loonwijzer.nl kun je een bruto netto check maken. Deze berekend hoeveel je netto overhoud en andersom

Voor mezelf had ik ook die berekening gemaakt maar zij kijken schijnbaar alleen naar de cijfertjes en niet naar de bijlage waar bijzonderheden opstaan.

Zoals we er nu naar kijken, dinsdagmorgen gaan we met zijn 2-en rond de tafel want dan is iedereen naar school en kunnen we rustiger praten, willen we toch proberen om het in de 6 termijnen te betalen die de belastingdienst verlangt. Het wordt dan heeeeeeeeel krap maar dan zijn we er ook in 6 maanden vanaf. In principe kunnen we de eerste 2 termijnen al betalen.

Een andere optie is om alle leningen ( Creditcards, roodstand, Wehkamp ) op 1 rekening om te zetten naar een Continu limiet bij de Ing. Dan ook het bedrag van de belasting daarin plaatsen. Qua inkomen voldoen wij dan ruimschoots aan hun eisen maar het is alleen de vraag of ze dat willen doen. Via de site kun je max. 3 leningen aangeven om in te lossen dus het zal persoonlijk moeten via een van hun kantoren.

Het zal in elk geval voordeliger zijn want de rente van de Wehkamp en de Visacard ( half afgelost) is veel hoger.

Noenie

Chrissie

QuoteEen andere optie is om alle leningen ( Creditcards, roodstand, Wehkamp ) op 1 rekening om te zetten naar een Continu limiet bij de Ing. Dan ook het bedrag van de belasting daarin plaatsen. Qua inkomen voldoen wij dan ruimschoots aan hun eisen maar het is alleen de vraag of ze dat willen doen. Via de site kun je max. 3 leningen aangeven om in te lossen dus het zal persoonlijk moeten via een van hun kantoren

Noenie, ik zou er sowieso voor gaan ook zal je er misschien maar een paar bijvoorbeeld creditcards, roodstand of wehkamp in kunnen krijgen het scheelt je handen vol geld aan rente.
Maar kan je bij een continu limitiet ook extra aflossen zonder boete? of is dit niet mogelijk?