Ook wij willen graag schuldenvrij

Started by Noenie, Aug 19, 2009, 03:57 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Noenie,

Heel herkenbaar!
Ik noem dat zelf altijd een 'doodspoor' en dan zie je het even niet meer.
En doordat alles gestaag doorgaat lijkt het net of je niets inlost, terwijl je het nog steeds goed doet.
Maar je hebt juist heel goed onder controle en doordat je geen schommelingen hebt lijkt het allemaal langzamer te gaan.

Je hebt het bedrag al heel mooi naar beneden, je doet het hardstikke goed meid!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Bekijk het van de positieve kant! 33% afgelost is al heel veel!
En tuurlijk zal je nu het gevoel hebben dat het langzaam gaat, maar het gaat allemaal wel gewoon door en dat is het allerbelangrijkste. Beter langzaam zonder hoge pieken en diepe dalen, dan een stuk sneller met het risico om schommelingen.

Je bent goed bezig!

Buster

Iedere afgeloste cent is er een van "geen omkijken meer naar" en "rente vrij"

Voor mij helpt het vaak als ik alle afgeloste bedragen bij elkaar optel.
Soms deel ik ze dan door de maanden dat we bezig zijn en bekijk ik dat ten opzichte van het inkomen.
Zo krijg je een mooi totaal beeld en tja,.. het gaat altijd te langzaam ;) maar het staat in elk geval niet stil!

Leuk trouwens om weer wat van je te lezen.
Gaat het goed?

Noenie

Quote from: Buster on May 01, 2011, 02:12 PM
Leuk trouwens om weer wat van je te lezen.
Gaat het goed?

Hoi Buster 

ALs ik heel eerlijk ben dan gaat het niet helemaal goed, financieel hebben we het eigenlijk wel op een rijtje. Het huishoudgeld ging de laatste maanden niet helemaal goed maar daar werken we ook weer aan. En af en toe heb je onverwachte uitgaven die je eigenlijk niet gebruiken kunt. Maar zelf zit ik niet helemaal lekker in mijn vel, het gevolg van de vele jaren altijd geld te kort. Of beter gezegd verkeerde beslissingen. Ondanks dat we de goede kant opgaan verwijt ik onbewust mijn echtgenoot van het geld tekort , hij was ook degene die schulden had, en daar nogal gemakkelijk overdacht dat het wel goed zou komen. Uiteindelijk ben ik er zelf natuurlijk ook aan mee gaan doen, en in die tijd kreeg je nog gemakkelijk een lening en als de bank zegt dat het kan dan is er toch ook niks aan de hand. Ik ben nu boos op mezelf dat ik niet eerder consequent ben geweest  en eerder nee heb gezegd want ik merk de laatste tijd steeds meer dat ik niet meer de persoon ben die ik was. Mijn kinderen kennen mij niet anders als degene die nooit ergens naar toe wil en altijd nee zegt als er iets gekocht moet worden. Dat ik nergens naar toe wilde was puur omdat het dan ook geen geld kostte. Er zijn ook wel gratis dingen maar een bijv. een gymuitvoering  of een muziekconcert van de kinderen is niet altijd gratis en daartegen heb ik ook vaak nee gezegd. Ergens op bezoek gaan vermeed ik vaak om te voorkomen dat er over  geld gepraat zou worden en ik dicht zou klappen. Want je hebt niet altijd je antwoord klaar als men vraagt waarom wij niet met vakantie gaan, waarom dit niet en waarom dat niet. In de loop der jaren heb ik wel geleerd wat ik wel en niet kan/ wil antwoorden maar dat moet je leren. Maar uiteindelijk heb ik dus een dipje, kom ik ook wel weer uit maar heeft even zijn tijd nodig. 

Groetjes Noenie

peter

Noenie, iedereen heeft wel eens een dipje. Voor iemand met schulden lijkt een dipje een groot obstakel. Maar je moet gewoon opstaan, ervan leren en weer verder gaan om die (rot) schuld naar beneden te brengen. Wat je niet moet doen is boos worden op elkaar, dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd dan gedaan. Wij (en vooral ik) hebben vaak de verkeerde beslissingen genomen. Terugdraaien kan je ze niet. Wat je wel kan is er van leren en nooit meer in zo'n situatie komen.

Trouwens je lost nog steeds goed af, dus je zit nog steeds op het goede spoor.
Peter
Administrator Forum

Buster

Noenie, het is heel herkenbaar.

Ik sta zo vaak op het punt mijn tong af te bijten als ik commentaar krijg van mijn man. Om welke reden dan ook, om maar niet uit te roepen; maar kan in elk geval wel normaal voor mijn financi

Noenie

Even een update van mijn kant wat betreft de financi

Buster

Hey Noenie!

Fijn dat het zo goed gaat.
Maar euh,.. misschien ligt het aan mij,..
Was het bedrag vorige maand niet

Chrissie

Wauw Noenie je hebt wel even vanaf maart tot mei
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Dick

Als je je doelen weet te halen, wordt het steeds leuker
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Noenie

Quote from: Buster on May 27, 2011, 10:08 AM
Hey Noenie!

Fijn dat het zo goed gaat.
Maar euh,.. misschien ligt het aan mij,..
Was het bedrag vorige maand niet

Buster

Ow zo,....  :D

Wel heel fijn om te lezen dat alles zo positief an voelt, dat is echt goud waard!

Noenie

Even weer een update van mijn kant. Ik lees wel regelmatig de berichtjes maar het komt er bijna niet van om te reageren. Wij staan op het moment op

Buster

Goed idee, en ook fijn zo'n fikkie.

Veel succes met de laatste

Freek en Jolanda

Quotegaat veeeeeeels te langzaam

Soms lijkt het net of je stil blijft staan
Freek en Jolanda