Ook wij willen graag schuldenvrij

Started by Noenie, Aug 19, 2009, 03:57 PM

Previous topic - Next topic

marco

Over een aantal jaar ben je schulden vrij, dan heb je minder (geld) zorgen.
Marco en Bianca

Noenie

Quote from: "marco"Over een aantal jaar ben je schulden vrij, dan heb je minder (geld) zorgen.

Hoi Marco

Ik merk aan mezelf dat de zorgen nu al minder zijn. Minder paniek als er een onverwachte rekening komt. En doordat het bedrag zichtbaar naar beneden gaat weet ik dat het goed gaat komen.

Noenie

marco

Quote from: "Noenie"
Quote from: "marco"Over een aantal jaar ben je schulden vrij, dan heb je minder (geld) zorgen.
Hoi Marco
Ik merk aan mezelf dat de zorgen nu al minder zijn. Minder paniek als er een onverwachte rekening komt. En doordat het bedrag zichtbaar naar beneden gaat weet ik dat het goed gaat komen.

Noenie

Noenie,

Wij hebben hetzelfde gevoel, wij hebben ook minder zorgen en wij hebben het schuldenspook onder controle
Marco en Bianca

Noenie

Vandaag is het weer de 23e en tijd voor mij om alles op een rijtje te zetten. Het totale schuldenbedrag is gedaald naar â,¬ 21073,90.  In augustus zijn we een jaar bezig en ik hoop dat we dan onder de  â,¬ 20.000  zitten.

Het beginbedrag in op 23 -08-2009 was  â,¬  25798,05

Noenie

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Dick

Noenie,

Ondanks tegenslagen ben je erin geslaagd jullie financieen onder controle te krijgen. Over een paar jaar hoop ik, dat je ons de nul stand kan doorgeven.

Ga zo door meid!!!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Noenie

Vandaag heb ik mijn lijstje opgeteld en inmiddels zitten we op

Dick

Soms kan en is het niet anders. Met ons ging het aflossen ook niet altijd volgens plan. Reparaties aan de auto werden uitgesteld met alle dure gevolgen van dien. Ik heb wel beeld, bij het dak van jullie huis.

Mvgr

Dick

Buster

Noenie

Quote from: Dick on Jun 23, 2010, 09:49 PM
Soms kan en is het niet anders. Met ons ging het aflossen ook niet altijd volgens plan. Reparaties aan de auto werden uitgesteld met alle dure gevolgen van dien. Ik heb wel beeld, bij het dak van jullie huis.

Hoi Dick

Het zou ook te mooi zijn als alles nu in een keer perfect zou gaan. Maar we zien dat het bedrag naar beneden gaat en dat stimuleert  om door te gaan. En die tegenvallers horen erbij alleen je wilt ze liever niet. Het geeft nu minder stress als een jaar terug.

Noenie

Dick

Noenie,

Het is goed, dat de tegenvallers geen financiele stress meer geven. Tegenvallers blijf je altijd houden. Als jullie blijven volhouden gaat jullie schuld weer dalen. Jij bent zo fanatiek bezig, dat je niet zult opgeven totdat jullie schuld helemaal weg is.
Mvgr

Dick

Noenie

Gisteren heb ik weer alle bedragen op een rijtje gezet om te zien hoe we er voor staan. Het totale bedrag is

Buster

hahaha, ik snap dat wel, dat uitkijken naar de volgende maand.

De druk is er, maar het goede gevoel na het overmaken (van opluchting en zo-dat-hebben-we-weer-mooi-gedaan) is een vrolijke noot tussen alle andere zaken!

Dick

Mvgr

Dick

Noenie

Quote from: Dick on Oct 23, 2009, 11:37 PM
Dan heb je 5% van je schuld afgelost, in korte periode.
[/glow]

Op het moment gaat het aflossen me eigenlijk niet snel genoeg. Ik heb de laatste dagen de administratie al diverse keren doorgenomen maar zie niet echt punten waardoor het nog sneller zal gaan.En dit geeft me een beetje een negatief gevoel. En dan ga je weer zoeken en oudere berichtjes lezen.
In een van die berichtjes  stond ook bovenstaande tekst. En dat geeft me weer een beetje moed want als ik nu na 20 maanden reken dan hebben we ca. 33% afgelost.

Het bedrag van vandaag is