Marco (en Bianca) bekennen schuld

Started by marco, May 03, 2009, 04:59 PM

Previous topic - Next topic

marco

QuoteWe zijn schuldenvrij, maar we zijn er nog niet.

Ruim twee jaar geleden heb ik deze opmerking geplaatst. Na het aflossen van onze schulden, heb ik een soort burnout gekregen, omdat je leeft onder hoogspanning, zonder ontspanning. Dat laatste heeft ervoor gezorgd, dat wij geestelijk uitgeput raakten.

Ik wil jullie de volgende TIP's geven:

1. Ga lekker sporten of wandelen
2. Ga lekker naar een film kijken
3. Kijk niet naar een dubbeltje op zijn kant of andere schuldenprogramma's, hier wordt je niet wijzer van
4. Eet goed
5. Luister goed naar elkaar en kijk of het goed gaat met elkaar.
6. Vertel het alleen aan iemand die je vertrouwd
7. Zorg dat je verhaal kwijt kan.
Marco en Bianca

Robin Hood

Hoi Marco, wat een goede tips zeg. Sommige lijken zo logisch maar vergeet je heel snel als de schulden je leven beheersen. Het "zwarte gat" na het aflossen van je schulden lijkt mij een gevaar wat voor menig schuldenaar op de loer ligt. Het aflossen beheerst je leven compleet (in ons geval althans). Het maakt je soms moedeloos maar je krijgt er tevens ook energie van als je de stand ziet zakken. Op het moment dat het schuldenmonster is verslagen valt er toch iets heel groots weg.

Toch ben ik erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat. Hebben jullie inmiddels een spaarpot? Is het nu makkelijker dan bijvoorbeeld 3 jaar geleden?

tonnie64

Goede tips Marco en Bianca idd voor na het in lossen van je schulden. en fijn dat jullie geen schuld meer hebben.

Maar wat doe je als de schulden je leven nog beheersen en in afwachting bent of je wel in de WNSP mag. Ik wandel en doe dingen zodat ik er minder aan denk en heb hulp van een psycholoog, maar je word overal geconfronteerd met je schulden, je raakt familie en vrienden kwijt, mensen bellen je niet meer, omdat je toch geen geld hebt om ergens aan mee te doen. Je wordt een wrak van het vechten en wachten en raakt emotioneel uitgeput en fysiek ook. Je wereld wordt heeeel klein, omdat mensen je veroordelen en niet weten hoe het is om met erg weinig geld te moeten leven.

Maar hoop dat je er snel weer bovenop bent

groetjes Tonnie64

Chrissie

Marco dank voor jou geweldige tips kan ze heel goed gebruiken , eigenlijk gebruik ik ze nu ook al terwijl we nog schulden hebben, heb er nu ook heel veel baat bij kan dus op dezelfde voet verder gaan.

Waar ik het meeste tegenaan zie is dat zwarte gat, maar voor ons duurt het nog een paar jaar voordat we de schulden eruit hebben,  dus wie weet is het tegen die tijd wel al spontaan opgelost!!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

marco

Wij hebben inmiddels spaargeld, wij sparen standaard â,¬250 per maand. Wat wij overhebben zetten wij ook de spaarrekening. Maar wij ontspannen ons nu, dit hadden wij een tijd niet gedaan. Zelfs van kleine dingen kan je genieten.

De GGZ kan je hulp bieden. Als je dit wil, vraag dan een verwijzing via de huisarts. Hulp is geen schande!! En je hebt niets aan een burnout of het overspannen zijn. Als je dit krijgt gaat het niet snel beter, maar ook niet met het probleem dat wat de oorzaak is. Dan spreek ik over de schuld.

Marco en Bianca

Stomstom

Grappig dat ik dit lees. De schuld weegt ook op ons huwelijk.
Ook omdat niemand dit weet, en het dus lijkt of wij geld zat moeten hebben.
Maar als ik dit aan bepaalde vrienden vertel weet ik dat er geoordeeld zal worden.
.6 dus