Marco (en Bianca) bekennen schuld

Started by marco, May 03, 2009, 04:59 PM

Previous topic - Next topic

Dick

DEN HAAG (AFN) - Gedupeerde klanten van de failliette DSB Bank gaan opnieuw demonstreren bij het voormalige hoofdkantoor van de bank in Wognum. Hun grieven richten zich ditmaal tegen de curatoren die het faillissement van de omgevallen bank afhandelen, aldus de Stichting Platform Aandelen Lease (PAL) maandag.

Volgens de stichting, die voor gedupeerde klanten opkomt, zijn de voorbereidingen voor de demonstratie al in volle gang. De manifestatie staat gepland voor 7 mei.

In een open brief aan de Tweede Kamer zegt PAL dat de situatie voor veel gedupeerden ,,dramatisch'' is. ,,Klanten van DSB met een lening zijn vogelvrij verklaard.'' Volgens de stichting kunnen veel huiseigenaren met een betalingsachterstand de hoge lasten niet meer opbrengen. De eerste huisuitzettingen staan voor de deur, hoewel de curatoren hadden beloofd dat dit niet zou gebeuren, stelt PAL.

Bron http://www.bnr.nl/

Voor dat er indianenverhalen komen, dit gaat om mensen met een betalingsachterstand. Marco en Bianca hebben geen betalingsachterstand!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

marco

Stadsverwarming

Wij hebben van Nuon de afrekening gehad voor onze verwarming. Wij hebben zuinig aangedaan, met het aanzetten van de verwarming. Helaas moeten wij toch 95 euro extra betalen en onze maandlasten gaan met 9 euro omhoog. Het was natuurlijk ook een koude winter........

Electra

Wij hebben fors middergebruikt t.a.v. verleden jaar, zodat wij nu geld terugkrijgen. Dit bedrag ligt tussen de 300 en 400 euro. Onze maandlasten gaan hierdoor met zon 30 euro per maand omlaag. Het gebruikt van tijdschakelaars en lampen betaald zich terug
Marco en Bianca

jan

Quote from: "marco"Stadsverwarming

Wij hebben van Nuon de afrekening gehad voor onze verwarming. Wij hebben zuinig aangedaan, met het aanzetten van de verwarming. Helaas moeten wij toch 95 euro extra betalen en onze maandlasten gaan met 9 euro omhoog. Het was natuurlijk ook een koude winter........

Electra

Wij hebben fors middergebruikt t.a.v. verleden jaar, zodat wij nu geld terugkrijgen. Dit bedrag ligt tussen de 300 en 400 euro. Onze maandlasten gaan hierdoor met zon 30 euro per maand omlaag. Het gebruikt van tijdschakelaars en lampen betaald zich terug

Onze gaskosten waren ook horger dan voorgaande jaren, ik ben benieuwd hoeveel er meer is gebruikt. Ik denk dat iedereen meer heb moeten betalen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

wilma

Ik moest flink bij betalen bij mijn grote vriend de Nuon.

marco

Ik denk maar zo, nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Marco en Bianca

Noenie

Onze gaskosten waren ook horger dan voorgaande jaren, ik ben benieuwd hoeveel er meer is gebruikt. Ik denk dat iedereen meer heb moeten betalen.[/quote]

Wij zitten bij Essent en kunnen per 2 maand het maandbedrag aanpassen. Dus in Januari is ons bedrag 25 euro per maand omhoog gegaan om te voorkomen dat we te veel moeten bijbetalen in Juni. Mochten blijken dat we nu weer veel minder gebruiken dan kan  het maandbedrag binnenkort weer naar beneden

Noenie

jan

Beter zo dan flink bij betalen, daar voel jezelf niet prettig bij.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

De schuld van Marco en Bianca heeft deze maand een waarde gekregen van:

16485. (DSB geeft maar 1 x 3 maanden een overzicht)

Wij hebben de DSB ellende verwisseld voor een andere lening tegen 7,2 i.p.v. 9,2 % rente. Het aflossingspercentage is nu 3% i.p.v. 1%. De standaard aflossing is nu 350 euro per maand i.pv. 51 euro.

Rente is nu 125 per maand en wordt nu 104 euro. Het bedrag aan rente zal maandelijks minder worden. Ons vakantie geld gaat ook naar de lening!
Marco en Bianca

peter

Marco,

Dit is een stap in de goede richting. Elke keer als onze lening op 20000, 15000, 10000 en 5000 kwam, sloten wij een nieuwe lening af met een lager krediet. Zo bleven wij de laagste rente houden en stimuleerde ons een bepaalde bedrag af te lossen. Die bedragen waren voor ons mijlpalen. In het aflossen telt elke euro, hoe minder rente des te hoger de aflossing.
Peter
Administrator Forum

Mario

Marco,

In mei 2009 stand   - 18221
In april 2009 stand  - 16485
      Afgelost              1736

Gemiddeld is dit 157 euro per maand.

Vraag

Met dit tempo van aflossen ben je er 10 jaar er vanaf. Wat zijn jullie plannen voor de komende jaren?

marco

Mario,

In september was de stand  - 15822,90 en op de spaarrekening 1500 euro. Wij hebben onze lening overgesloten en een extra bedrag opgenomen t.b.v. van het ophogen van ons spaarsaldo dat nu 5000 euro bedraagd. Vanaf oktober hebben wij niets meer bij de DSB afgelost.

Onze werkelijke schuld is eigenlijk 16485 - 5000 = 11485.

Totaal is dit 18221 - 11485 = 6736

Gemiddeld 612 euro per maand.

Wij hebben gekozen voor een reserve van 2 x het netto salaris. Dit is om tegenvallers te kunnen op vangen. Wij hebben het e.a. geleerd van de DSB. Wij konden toen geen geld meer opnemen. Aan dit spaarsaldo willen wij niet komen.

PS: lees je prive bericht m.b.t. het stellen van vragen.
Marco en Bianca

Freek en Jolanda

Het gaat toch goed, laat je niet gek maken!

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

Mario

QuotePS: lees je prive bericht m.b.t. het stellen van vragen.

Uw Privebericht vind ik nogal persoonlijk en hard. Waarom zoekt U hier iets achter?

peter

Quote from: "Mario"
QuotePS: lees je prive bericht m.b.t. het stellen van vragen.

Uw Privebericht vind ik nogal persoonlijk en hard. Waarom zoekt U hier iets achter?

Heren,

Een meningsverschil is prima, maar respecteer elkaar. Ik verwacht van jullie dat dit einde discussie is.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Marco, wat is de status van jullie schuld?

Freek en Jolanda