Marco (en Bianca) bekennen schuld

Started by marco, May 03, 2009, 04:59 PM

Previous topic - Next topic

marco

Hoi,

Om als een van de eerste leden mijn schuld te bekennen. Mijn schuld bedraagt een doorlopend krediet (Bij de DSB) van 20.000 euro, openstaand saldo -17223,78. Bankrekening rood -998. Totale ellende is 18221,78.

In drie jaar tijd wil ik deze schuld gaan weg werken. Weg te werken schuld per jaar 6075 en gemiddeld per maand 600 euro.  

Hoe is deze schuld gekomen, deze is ontstaan door dat wij ons vorige huis niet met winst hebben verkocht en wij geleend hebben om ons huidig huis op te knappen.

Gezinssituatie Getrouwd, en twee kinderen, van 13 en van 10. Wij zullen in het kader van onze strijd tegen de schulden, regelmatig een update geven van onze situatie.

Marco en Bianca.
Marco en Bianca

marco

Wij zijn nu onze kosten en uitgaven goed in kaart aan het brengen. Wij hebben voor ons zelf de oprdacht gesteld 100 euro per maand te besparen op de vaste kosten. Hoe hadden wij gedacht dit te doen:

Filmnet en Sport opzeggen               18,44 euro Per 1 mei
Veranderen van Energie Leverancier   10,- euro   Direct
Snelheid Internet lager                     10,- euro  (per 1 juni)
Mobiel Internet eruit                        19,95 euro (per 1 augustus)    
GSM naar een ander abonnement       29,95 euro, naar 2,5 pm     (April 2010)
Andere Fitness club                         11,50    (29,50 wordt 18,50)
Zuiniger rijden en goedkoper tanken    20,00 euro

Totaal 119,84
Marco en Bianca

peter

Marco en Bianca,

Heel veel succes in de strijd tegen de schuld. Ik ben een bijna ex-schuldige. Het heeft bij ons langer als vijf jaar geduurd voor dat wij schulden vrij waren. Het ging niet van zelf. Ik hoop dat je regelmatig een bijdrage doet op ons forum.
Peter
Administrator Forum

peter

Peter
Administrator Forum

marco

Wij beseffen ons dat het een lange weg is, maar wij gaan ervoor!
Marco en Bianca

wilma

Quote from: "marco"Wij beseffen ons dat het een lange weg is, maar wij gaan ervoor!

Succes, ik heb door een scheiding ook een grote schuld opgebouwd.

Stil-verdriet

Wij hebben ook veel schulden en wij weten niet hoe wij deze maand moeten rondkomen.

marco

Quote from: "Stil-verdriet"Wij hebben ook veel schulden en wij weten niet hoe wij deze maand moeten rondkomen.

Troost je, je bent niet de enige. Wij weten nu ook wat dit is, wij hebben de maximale rood stand bereikt. Voor ons het teken dat wij er iets aan moeten doen.
Marco en Bianca

marco

Onze besparing bedraagt nu 119,84 euro per maand, dit bedrag willlen wij verder gaan opvoeren, door :

1. Onze boodschappen te bekijken
2. Ons energie verbruikt te bekijken
3. Ons verzekeringspakket te bekijken
4. Onze abonementen te bekijken.

Die 119,84 euro moet meer kunnen worden. Wij hebben 600 euro per maand nodig om over drie jaar clean te kunnen zijn.
Marco en Bianca

wilma

Niet bij AH kopen, je koopt meer dan je wilt!!!

Stil-verdriet

Quote from: "wilma"Niet bij AH kopen, je koopt meer dan je wilt!!!

De huismerken zijn overigens wel goedkoop, maar liggen altijd onderop. Wij gaan nu naar Liddle, die is over het algemeen goedkoper.

marco

Quote from: "marco"Onze besparing bedraagt nu 119,84 euro per maand, dit bedrag willlen wij verder gaan opvoeren, door :

1. Onze boodschappen te bekijken
2. Ons energie verbruikt te bekijken
3. Ons verzekeringspakket te bekijken
4. Onze abonnementen te bekijken.

Die 119,84 euro moet meer kunnen worden. Wij hebben 600 euro per maand nodig om over drie jaar clean te kunnen zijn.

Inmiddels hebben wij onze elektra verbruik bekeken en dit was hoog. Wij laten allerlei apparaten aanstaan, zoals de computer met een aantal externe schijven. Deze gaat nu uit als we hem niet gebruiken. Besparing 120 euro per jaar. Daarnaast krijgen de kinderen op hun kamers een tijdklok voor hun TV. Bij de action hebben wij een stopcontacten gekocht met afstandbediening (voor 10 euro) De TV's van de kinderen staan op hierop geschakeld. Dit zou ons ook 60 euro per jaar opleveren. 180/12= 15 euro per maand.

Besparing is nu 134,84 per maand.

Aan boodschappen geven wij 100 euro per week uit, voor een maand is dit 400 euro. Brood gaan wij nu zelf bakken met een broodmachine. Voordeel hiervan is dat dit brood goed vult.

Wij willen terug van 100 naar 75 euro. Deze week zijn wij er in geslaagd om met 69 euro uit te komen. Wij houden ons nu strikt aan het boodschappenlijstje. Besparing is 100 euro per maand.

Besparing is nu 234,84 per maand.
Vrije dagen, als ik vrij neem, neem ik een hele dag i.p.v. halve dagen. Een hele dag bespaart diesel.

Op verzekeringen kunnen wij niet veel meer besparen.

De staatsloterij is het enige abonnement dat wij nog hebben. Dit kost ons gemiddeld 41 euro per maand. Wij winnen nooit wat. De postcodeloterij hebben wij terug gebracht naar 1 lot.

Besparing is nu 275,84 per maand.
Marco en Bianca

marco

Ik kreeg een mail toegestuurd m.b.t. de bezuinigingen voor het rijden. Deze tips wil ik jullie niet onthouden:

Tip 1: Schakel zo snel mogelijk naar een hogere versnelling Hoe hoger het toerental, hoe hoger het verbruik van brandstof en hoe hoger de uitstoot van uw auto. Schakel daarom bij 50 km/h naar de vierde versnelling en bij 80 km/h naar de vijfde versnelling.

Tip 2: Vermijd korte afstanden met uw auto Het klinkt afgezaagd: gebruik voor korte afstanden zoveel mogelijk de fiets. Wanneer de motor van uw auto nog koud is, slijt de motor sneller, verbruikt deze meer brandstof en vervuilt ook meer.

Tip 3: Tank met korting

Tip 4: Rol uit in de versnelling waar u op dat moment  in rijdt Ziet u een rood verkeerslicht aankomen? Laat de auto dan uitrollen in de versnelling, ofwel laat alle pedalen los. Zo remt u op de motor en krijgt deze aandrijving van de wielen, wat geen brandstof kost.

Tip 5: Houd uw banden goed op spanning Het is echt waar dat een slappe band meer brandstof kost. De rol-weerstand wordt namelijk groter en daardoor is er meer brandstof nodig om dezelfde snelheid te bereiken. Check dit maandelijks.

Tip 6: Gebruik de hulpmiddelen in uw auto Veel auto
Marco en Bianca

marco

Besparing diesel gebruik.

Sinds twee weken rij ik niet meer harder dan 90 km uur. Dit is wel wennen, in het begin leek het alsof ik stil stond. Het reslutaat van het langzamer rijden is dat ik 200 KM meer uit een tank haal. Ik rij zo'n 3900 KM per maand.  I.p.v. 5  tanken, tank ik nu 4 keer.

Verschil is 45 eur!
Marco en Bianca

peter

Gaat de goeie kant op !!!! Ga zo door !!!
Peter
Administrator Forum