Nieuwe Weblog Freek en Jolanda

Started by Freek en Jolanda, Aug 01, 2009, 11:30 PM

Previous topic - Next topic

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Buster

Freek en Jolanda

Euroclix is binnen een week en Money binnen 14 dagen. Je moet inderdaad uitkijken met deze programma's, het is allemaal heel verleidelijk om iets te kopen of te bestellen. Wij zijn met scheermesjes bijna de fout ingegaan, het was gratis, maar ook weer niet gratis. Er kwamen verzendkosten bij de proefzending en dit was gelijk een abonnement tot wederopzeggens. Het opzeggen was schriftelijk
Freek en Jolanda

Chrissie

Hoi Freek en Jolanda,

Ben niet nieuwsgierig maar mag graag alles weten ;D
Maar hebben jullie al de magische tien bereikt?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Freek en Jolanda

2009
31 juli 19600
25 aug 19466
25 okt 18654

2010
1 dec 18481
4 Jan 18000
4 Feb 17780
28 feb 17640
28 mrt 17305
2 april 16999
25 mei 14999
24 juni 14801
25 juli  14400
24 aug 14200 
24 sep  13999
28 okt  13500
25 nov  13150 (oorspronkelijk bedrag 13152,45. wij hebben 2,52 gestort om het bedrag af te ronden)
26 dec  12900 (oorspronkelijk bedrag 12901.82 wij hebben 1,82 gestort om het bedrag af te ronden)

2011
3 jan   12500 (400 euro gestort van de kinderbijslag)
25 jan 11999 (oorspronkelijk bedrag 12044,12. wij hebben 45,12 extra gestort om het bedrag af te ronden)
24 feb 11600 (oorspronkelijk bedrag 11645,16. wij hebben 45,16 extra gestort om het bedrag af te ronden)
24 mrt 11250 (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons)
23 apr 10900 (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons)
24 mei  9550 (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons + 1000 euro vakantiegeld )
24 jun  9200 (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons)
25 jul    8900  (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons + 37,5 euro email programma's + 12,5 extra)

Al het extra geld wat binnen komt, storten wij gelijk naar het doorlopende krediet. Wij doen mee met een aantal email programma's. Ontvangsten

Januari 25,- (euroclix)
Februari 12,5 (moneymiljonair)
Maart 7,- (Zinnegeld)
Juli 37,5 ,- (25 euroclix 12,5 moneymiljonair)

Het streven is om in december uit te komen op 6000 euro.
Freek en Jolanda

Chrissie

Jullie hebben een mooie tik ;D, maar het werkt wel en het is een genot om te zien.
Het zakt ook heel mooi en gelijkmatig.
Super gedaan, Gefeliciteerd.
Op naar de 6000 euro!

Ik hoop dat je me niet te brutaal vond om te vragen of jullie de magische tien hadden gehaald vind het gewoon leuk om te zien dat het mensen goed gaat. Gun het anderen zo graag!

Dick

Hoe lang denken jullie nog te gaan?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Wauw, gefeliciteerd hoor!

Als je de bedragen van 2009 ziet en dan nu!
Lijkt bijna peanuts,.. Bijna,...

Freek en Jolanda

@Buster

Het is zeker geen peanuts, voor lijkt het nu of het omlaag kruipt. We merken nu dat de kinderen meer gaan kosten, over 2 jaar gaat de oudste studeren (hopen wij) en dan willen wij geen schuld meer hebben.

@Dick

Wij denken in december 2012 schulden vrij te zijn.

@Chrissie

Op naar de 6000!
Freek en Jolanda

honderdeuro

ik ben nieuw op het forum en heb jullie verhaal gelezen.
dit getuigd van moed, doorzettingsvermogen en realiteitszin.
ik wil jullie complimenteren. wat zijn jullie volhouders zeg! 8)
ik weet wel, je zult wel moeten...maar toch
knap gedaan
so far so good ;)

Freek en Jolanda

Onze auto is overleden, de reparatie is duurder dan de waarde van de auto en geen garantie dat er geen nieuwe problemen bij komen. Inmiddels hebben wij een opel corsa diesel gekocht als vervanging. Voor overleden auto krijgen wij slechts 100 euro.

De nieuwe auto hebben wij al in ons bezit. Ik zet alles van waarde over op de nieuwe corsa (Banden, accu, vloermatten enz)

Voor onze schulden betekend dit dat deze met 3500 euro stijgen.
Freek en Jolanda

Anneke

Hoi Freek en Jolanda,
Allereerst mijn complimenten voor jullie doorzettingsvermogen!
Ik heb al een kijkje genomen op jullie website (zie er mooi overzichtelijk uit) en wil deze later nog eens goed doorspitten wellicht vind ik nog wat tips.

Hadden jullie dit een beetje voorzien van de auto?
En betalen jullie dit nu van het doorlopend krediet of uit een spaarpot.
Zit zelf (straks) ook aan een spaarpotje te denken maar aan de andere kant kan je naar mijn idee beter zoveel mogelijk storten op je krediet en mocht er zulke tegenvallers komen dit hier weer van af te halen (hoe triest ook) het scheelt je dan wel weer aan rente die je de maanden dat dit bedrag erop heeft gestaan niet hoefde te betalen toch?

Ik hoop dat jullie deze situatie snel kunnen accepteren en te zien als "het is zoals het is".

Groetjes Martha.
Groetjes uit Zeist

Chrissie

Mensen wat balen, maar laat je niet kisten schouders eronder en weer verder gaan, jullie doen het hartstikke goed!!

Noenie

En betalen jullie dit nu van het doorlopend krediet of uit een spaarpot.
Zit zelf (straks) ook aan een spaarpotje te denken maar aan de andere kant kan je naar mijn idee beter zoveel mogelijk storten op je krediet en mocht er zulke tegenvallers komen dit hier weer van af te halen (hoe triest ook) het scheelt je dan wel weer aan rente die je de maanden dat dit bedrag erop heeft gestaan niet hoefde te betalen toch?

Hoi Martha

Ik ben niet Freek en Jolanda maar wij hebben een potje in een van onze leningen. Voor noodgevallen halen we daar weer een bedrag af. Dat levert meer op als iets op een spaarrekening zetten.

Noenie

Freek en Jolanda

Wij komen niet aan onze reserve, die was bestemd voor reparaties e.d. Waar wij nu mee te maken kregen was dat de motor van de auto, niet repareerbaar was. Ja, we konden hem laten vervangen, maar de kosten waren zo hoog, dus voor ons geen optie.

De auto hebben wij betaald van het doorlopende krediet. Het duurt 7 maanden voordat wij dit weer hebben ingelopen. Het is niet anders, maar het voelt wel aan als een mokerslag.

De corsa heeft nu een bijna nieuwe accu en bijna nieuwe banden.
Freek en Jolanda