Nieuwe Weblog Freek en Jolanda

Started by Freek en Jolanda, Aug 01, 2009, 11:30 PM

Previous topic - Next topic

Freek en Jolanda

Stand van zaken 25 november

Doorlopend Krediet -16999
Bankrekening - 1482
Creditcard  0
Totaal              18481

31 juli 19600
25 aug 19466
25 okt 18654
1 dec 18481

Onze Creditcard staat nu op 0. We staan wat meer rood, dat willen wij in December rechttrekken met de 13e maand van Freek. We hebben ook wat extra gestort op het doorlopende krediet om deze onder de 17000 euro te krijgen. Totaal deze maand ingelopen 173 euro.

Wij hadden deze maand een meevaller m.b.t de verzekering, dit extra geld hebben wij gebruikt voor extra inkopen voor de maand december. Aan de Sint hebben wij het meest uitgeven.

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

Noenie

Hoi Freek en Jolanda

Wat een lekker gevoel geeft het toch dat het bedrag elke maand een beetje naar beneden gaat.
Veel succes de komende tijd.

Noenie

Freek en Jolanda

Ons budget voor de komende feestdagen, blijft hetzelfde als de afgelopen weken. Wij pinnen voor een hele week 100 euro en daarmee moeten wij het doen. We houden gemiddeld per week 12 euro over. Deze zetten wij apart en hiermee willen wij met de vakantie leuke dingen gaan doen. We kopen met dit geld al wat extra dingen voor de kerst en wij zetten deze dingen apart.

Rond de kerstdagen is bijna iedereen vrij en als je rustig aan moet doen met je geld, dan voel jezelf weleens armoedig. Maar er is geen andere weg, om het later weer beter te hebben.

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

Noenie

Quote from: "Freek en Jolanda"Ons budget voor de komende feestdagen, blijft hetzelfde als de afgelopen weken. Wij pinnen voor een hele week 100 euro en daarmee moeten wij het doen. We houden gemiddeld per week 12 euro over. Deze zetten wij apart en hiermee willen wij met de vakantie leuke dingen gaan doen. We kopen met dit geld al wat extra dingen voor de kerst en wij zetten deze dingen apart.

Wat lekker dat jullie dat zo goed in de hand kunnen houden.Het huishoudbudget gaat hier nog niet zo als ik het graag zou willen zien. Ikdenk dat ik toch weer moet overstappen op 1 keer per week pinnen en boodschappen doen. Een keer per 2 weken geeft minder overzicht.
Rond de kerstdagen is bijna iedereen vrij en als je rustig aan moet doen met je geld, dan voel jezelf weleens armoedig. Maar er is geen andere weg, om het later weer beter te hebben.

Dat armoedig voelen komt me heel bekend voor. Maar nu ik zie dat de schuld bij ons toch aan het dalen is voel ik me toch minder schuldig als ik iets koop.( Lees kopen moet)  De laatste jaren had ik er altijd moeite om om dingen te kopen als kleding enzo. Helemaal als het voor mezelf was had ik daar moeite mee. Nu heb ik deze winter al een winterjas gekocht en vrijdag nieuwe schoenen. Zonder een schuldgevoel. En met een fatsoenlijke warme jas en schoenen die aan de binnenkant niet helemaal doorgesleten zijn voel ik me toch weer beter, minder armoedig.
Groeten Noenie

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Noenie,

Wij moeten goed uitkijken tijdens de feestddagen, wij proberen alles nu bewust te kopen, maar dit gaat niet altijd naar onze zin.

Wij proberen nu geen nodige dingen meer te kopen. Als je het nodig hebt dan kopen wij het.

Je hebt gelijk met een per twee weken pinen, geeft geen overzicht. Met een week pinnen heb je veel meer overzicht en je weet waar je geld blijft. Als wij onze pin pas voor boodschappen hanteren gaan wij er overheen.

Met pinnen per week tellen wij constant tijdens het boodschappen doen of wij met het geld uitkomen. En dit werkt voor ons.

Wij voelen ons wat beter als wij zien dat onze schuld omlaag blijft gaan.

Groetjes

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

31 juli 19600
25 aug 19466
25 okt 18654
1 dec 18481
4 Jan 18000 !!!

Wij hebben vorig jaar 1600 euro ingelopen op onze schulden. Dit is gemiddeld 320 euro per maand.

Voor de 31 juli kwam er alleen maar schuld bij. Per maand stonden wij, in vergelijking met andere maanden elke keer -250 meer in het rood.  Als wij terug kijken hebben wij een keerpunt bereikt. Onze maandelijkse hebben weten te reduceren. Onze kosten zullen nog verder dalen per maand, omdat sommige abonnementen een looptijd hebben van twee jaar, zoals GSM abonnement.

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

Stil-verdriet

Quote from: "Freek en Jolanda"31 juli 19600
25 aug 19466
25 okt 18654
1 dec 18481
4 Jan 18000 !!!

Wij hebben vorig jaar 1600 euro ingelopen op onze schulden. Dit is gemiddeld 320 euro per maand.

Voor de 31 juli kwam er alleen maar schuld bij. Per maand stonden wij, in vergelijking met andere maanden elke keer -250 meer in het rood.  Als wij terug kijken hebben wij een keerpunt bereikt. Onze maandelijkse hebben weten te reduceren. Onze kosten zullen nog verder dalen per maand, omdat sommige abonnementen een looptijd hebben van twee jaar, zoals GSM abonnement.

Freek en Jolanda
Dit geeft zeker wel een goed gevoel! Nog de beste wensenvoor 2010.

Freek en Jolanda

Stand van zaken:

31 juli 19600
25 aug 19466
25 okt 18654
1 dec 18481
4 Jan 18000 !!!
4 Feb 17780

Onze schuld daalt gelukkig nog steeds!!

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

wilma

Hoi,

Jullie hebben vanaf eind juli 1820 euro afgelost. Gemiddels zitten jullie op de 260 euro per maand. Als ik 17780 deel door 260 kom ik op uit op 68 maanden voordat jullie schuldvrij zijn. Dat is pas over 5 1/2 jaar i.p.v. de 3 jaar waar jullie eerst voor streefde. Hebben jullie een ander aflosschema?

Wilma

marco

Quote from: "wilma"Hoi,

Jullie hebben vanaf eind juli 1820 euro afgelost. Gemiddels zitten jullie op de 260 euro per maand. Als ik 17780 deel door 260 kom ik op uit op 68 maanden voordat jullie schuldvrij zijn. Dat is pas over 5 1/2 jaar i.p.v. de 3 jaar waar jullie eerst voor streefde. Hebben jullie een ander aflosschema?

Wilma

Het lijkt of het langzaam gaat, maar dit is niet zo. Eerst moet zorgen dat je maandelijkse kosten lager worden. Een abonnement voor een telefoon heeft soms een looptijd van 2 jaar. Je kosten gaan geleidelijk omlaag. Besparingen op energie zie je pas bij de eindjaars afrekening. Op een bepaald moment gaat het aflossen steeds sneller omdat je minder rente betaald etc.
Marco en Bianca

peter

Wilma.

Je moet het zo zien, voordat iemand het besluit neemt om zijn schulden te gaan aflossen, zijn hij of zij of beide al in de problemen om rond te komen met de inkomsten. Er gaat echt tijd overheen om verplichtingen te beeindigen, dit kan een tot twee jaar duren. Wat Macro al benoemde, zijn de bijvoorbeeld de contracten met GSM diensten, je moet dit niet onderschatten.

Over het aanpakken van schulden wil ik nog opmerken het volgende:

1. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt
2. Als de dalende lijn m.b.t. schulden is ingezet, kan je gemakkelijker financiele tegenslagen opvangen. (En deze komen!)
3. Al duurt het 6 jaar, je financiele toekomst ziet er hierdoor beter uit. Het belangrijkste is, je bent je leven onder controle. Je hoeft niet bang te zijn............
Peter
Administrator Forum

wilma

Quote from: "marco"

Wilma

Het lijkt of het langzaam gaat, maar dit is niet zo. Eerst moet zorgen dat je maandelijkse kosten lager worden. Een abonnement voor een telefoon heeft soms een looptijd van 2 jaar. Je kosten gaan geleidelijk omlaag. Besparingen op energie zie je pas bij de eindjaars afrekening. Op een bepaald moment gaat het aflossen steeds sneller omdat je minder rente betaald etc.

Dit was niet mijn vraag, ik vroeg enkel of er een Freek en Jolanda een andere aflosschema had. Ik las niet op hun log dat zij een ander aflosschema hadden. Verder ben ik het helemaal met jullie eens m.b.t. aflossen. Het inderdaad ib het begin heel traag.

Wat ik mis, is een soort schulden encyclopedie, waarom zetten jullie die niet op?

jan

Quote from: "wilma"
Quote from: "marco"

Wilma

Dit was niet mijn vraag, ik vroeg enkel of er een Freek en Jolanda een andere aflosschema had. Ik las niet op hun log dat zij een ander aflosschema hadden. Verder ben ik het helemaal met jullie eens m.b.t. aflossen. Het inderdaad ib het begin heel traag.

Wat ik mis, is een soort schulden encyclopedie, waarom zetten jullie die niet op?

Dat is misschien wel een idee, ik zal het in de groep gooien. De belangrijkste voorwaarde zijn natuurlijk de kosten. Voor deze website hebben wij bijna geen kosten.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

peter

Ik kan mij hierin ook vinden. Wij moeten hier intern over praten.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Quote from: "peter"Ik kan mij hierin ook vinden. Wij moeten hier intern over praten.

Een soort encyplopedie over schulden, zou voor veel mensen de ogen kunnen openen, voordat het te laat is.

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda