Nieuwe Weblog Freek en Jolanda

Started by Freek en Jolanda, Aug 01, 2009, 11:30 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Quote from: "Freek en Jolanda"Hallo Allemaal,

Het boodschappenbudget lijkt onder controle. Deze week kwamen wij uit 74,12. Er was geen wasmiddel nodig, zodat deze kosten voor ons bespaard bleven. Volgende week zal het duurder uitvallen omdat wasmiddel nu eenmaal opraakt.

Wij kopen nu bij de supermarkten de goedkoopste produkten. Ik proef het verschil niet meer tussen de cola van pepsie of die van Lidle. Brood, daar besparen wij niet op. Als je goed eet, heb je minder snacks nodig.

Deze week gaan wij kijken hoe wij op energie kunnen besparen. Wij doen het nu stap voor stap. Tien stapjes is een grote stap!!

Free en Jolanda

(Zie ook http://uitdeput.punt.nl)

Het gaat de goede kant op, maar jullie zijn er nog niet! Maar het begin is er!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Stil-verdriet

Quote(Zie ook http://uitdeput.punt.nl)

Jullie spelen echt open kaart!

Freek en Jolanda

Afgelopen week hebben wij voor boodschappen uitgeven 86,91. Wij zijn dus 11,91 over het budget heen. Wij hebben wat meer ontbijtkoek ed. gekocht. Het bleek dat onze voorraadkast al woensdag leeg was. De verleiding om tussendoor boodschappen te doen was groot. Wij hebben niet aan deze verleiding toegegeven.

Wij kwamen tot de conclusie dat ons budget wel heel scherp is, dus wij stellen deze bij naar 80 euro per week.

Groetjes

Freek en Jolanda

(http://uitdeput.punt.nl/)
Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Boodschappen was deze keer 92,20.

Wij hebben extra dingen gekocht zoals de wasmiddelen in de reclame 4 x 2,5 = 10 euro en vlees bij lidl reclama 2 x 4 euro =8 euro. (20 x vlees).

Voor een 6 weken hebben wij nu wasmiddel in huis en een lekker stuk vlees voor komende weekenden.
Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Laatste stand

Doorlopend Krediet   -  17202
Bankrekening         -  980
Kredietkaart         -  998
Totaal                 19180

2009
31 juli - 19600
25 aug  - 19446
26 sep  - 19180    

Deze maand zijn wij 266 euro ingelopen. Het lijkt niet veel, maar het is in guldens 585,20!
In de maanden t/m juni kwam er elke maand zo'n 280 euro schuld bij. Wij zijn al heel blij dat de schuld naar beneden gaat.

Groetjes

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Frankie

266 inlopen in 1 maand vind ik best veel Freek en Jolanda!

Hopelijk gaat het ons ook zo goed lukken.

Frankievrouw.

jan

Quote from: "Frankie"266 inlopen in 1 maand vind ik best veel Freek en Jolanda!

Hopelijk gaat het ons ook zo goed lukken.

Frankievrouw.

Freek en Jolanda

Kan je beschrijven hoe dit bedrag is opgebouwd, voor de lezer hier wordt het dan wat duidelijker. Misschien kun je aangeven welke stappen en acties je hebt genomen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Freek en Jolanda

Hoi,

Wij zijn hierop gaan besparen:

UPC                      45
Boodschappen       300
Telefoon(mobiel)     55
Brandstof              25
Sport                   28,5
krant etc              24,95
Kleding                 25
zakgeld kids           10

totaal                   513,45

Energie                  20 (later)

Freek en Jolanda

(Zie ook http://uitdeput.punt.nl)
Freek en Jolanda

Dick

Knap hoor, dan zijn jullie over 72 maanden schuldvrij.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Freek en Jolanda

Op zaterdag hebben weer een nieuwe lading boodschappen ingecht, de schade was deze keer 78,10 euro. Wij hebben niets extra's extra gekocht. Met statiegeld zijn wij met 0,25 cent de mis in gegaan omdat er geen wikkel omzat. Ik wou niet wachten op het winkel personeel. Stom eigenlijk, wat 0,25 cent is toch een half biertje bij lidl of de zuurkool.

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

De boodschappen voor deze week zijn duurder uitgevallen, vanwege de verjaardag van onze oudste dochter. Het bedrag was zaterdag 105,86. Dus bijna 26 euro duurder dan normaal. verjaardagen horen er nu eenmaal bij. De taart was het duurst, 6,49 bij AH (Vlaai). Voor de rest toostjes, brie, en andere luxe producten.

Het brood dat wij met zijn vieren eten kost 1,59 per brood en wij eten er 6 op per week. Aan beleg gaat er doorheen 2 x oude kaas (1,89) bij Lidl en snijworst en verder jam. Jullie kunnen het aan de dure kant vinden. Onze idee hierachter is, als je goed eet, heb je geen zin in tussendoorntjes (Die ook veel kosten) en die ook ongezond zijn.

Wij eten twee keer per dag brood ("s ochtends en middags) en een keer warm per dag.

Voor drinken halen wij 2 flessen cola (0,59 per fles) en 2 flessen sinas (0,59 per fles). Bier 4 blikjes van 0,49 cent, totaal 1,96

De kinderen krijgen mee naar school 2 pakjes drinken en een blikje. Kosten per week 1,15 en 1,45. Aan snoep gaat op 1,29 voor een zakje drop. Koek voor school, een energie reep kosten 8 stuks 0,95 (Bij lidl) en Kapitein koek 0,95 (Bij C1000)

Verder gaat er doorheen 2x 5 kg aardappelen en groente 3 x vers en 4 x blik. Aan fruit gaat er doorheen zak appels (1,85) en een Kilo bananen (1,25).

Koek, alleen speculaas of biscue (0,29). Chips, een zak voor het weekend (0,89)

Het is passen en meten, maar 80 euro gaat ons lukken.

groetjes

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Noenie

Hoi Freek en Jolanda

Ik neem mijn petje voor jullie af dat jullie het zo consequent kunnen volhouden. En 26 euro voor een berjaardag is ook wel een redelijk bedrag volgens mij. Ik was voor 2 verjaardagen ca. 68 euro extra nodig. En daar hebben we de zondag erna ook nog hapjes van gegeten. Wij moeten met het doen van de boodschappen nog ietsje strenger worden voor ons zelf. De afgelopen week had ik toch nog een paar artikelen gekocht waar het best wel zonder kon. Maar over het geheel merk ik dat we minder geld uitgeven.

Noenie

peter

Freek en Jolanda

Het doet mij goed, dat jullie blijven doorzetten. Jullie verhalen (en van andere posters) zijn een steun voor iedereen die in de schulden problemen zit.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Er is een reactie binnen gekomen op je weblog

Hallo Jolanda en Freek,

Ik heb jullie weblog gelezen. Ik zoek voor Netwerk (actualiteitenprogramma Ned. 2) mensen die willen vertellen hoe zie in de schulden zijn geraakt (en er weer uit proberen te komen). Zouden jullie ervoor voelen je verhaal te vertellen?

Stuur me dan een mail aub.

Met vriendelijke groet,

Dirk Mostert
Netwerk

door: Dirk Mostert
www.netwerk.tv

Bovenstaande reactie kregen wij op onze weblog. Wij willen graag anoniem blijven, wij schamen ons diep voor onze directe omgeving. Wij willen met eigen kracht uit de schulden komen.

Misschien dat je meer succes hebt op het forum voor mensen die schulden hebben (www.schulden-vrij.info)

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

happyfree

Je hoef je niet te schamen hoe het verkeerd kon gaan, maar trots dat je laat zien dat je verantwoordelijkheid hebt genomen om van je schulden af te komen.
Samen komen we er wel uit