Nieuwe Weblog Freek en Jolanda

Started by Freek en Jolanda, Aug 01, 2009, 11:30 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Lieve Freek en Jolanda,

Jullie kennende hebben jullie de oude auto tot het gaatje opgebruikt en niks verspild.
Deze nieuwe gaat eenzelfde leven tegemoet, eentje die langer zal duren dan 7 maanden.
De auto is voor jullie ook geen luxe product, toch?

Ik snap dat voelt als een mokerslag, en 7 maanden doet pijn, maar wees niet te hard voor jullie zelf. 

Freek en Jolanda

Onze schuld is toegenomen doordat wij een andere auto moesten kopen i.v.m. het overlijden van onze auto in oktober. We moeten ook realistisch zijn, een auto heeft een beperkt leven en gaat nu eenmaal stuk. Als je afhankelijk bent van een auto, dan moet je hem vervangen. We hadden hem kunnen laten repareren, de reparatie zou 1500 euro gaan kosten (vervanging motor) Dit was meer dan de dagwaarde, dus geen optie.

Qua aflossen zijn we weer een aantal maanden terug gezet in tijd.  We beseffen ons nu heel goed als we niets hadden gedaan, we geen ander vervoer hadden kunnen kopen. Dus ons streven is in december 2012 6000 euro en in december 2013 0 euro.

2009
31 juli 19600
25 aug 19466
25 okt 18654

2010
1 dec 18481
4 Jan 18000
4 Feb 17780
28 feb 17640
28 mrt 17305
2 april 16999
25 mei 14999
24 juni 14801
25 juli  14400
24 aug 14200
24 sep  13999
28 okt  13500
25 nov  13150 (oorspronkelijk bedrag 13152,45. wij hebben 2,52 gestort om het bedrag af te ronden)
26 dec  12900 (oorspronkelijk bedrag 12901.82 wij hebben 1,82 gestort om het bedrag af te ronden)

2011
3 jan   12500 (400 euro gestort van de kinderbijslag)
25 jan 11999 (oorspronkelijk bedrag 12044,12. wij hebben 45,12 extra gestort om het bedrag af te ronden)
24 feb 11600 (oorspronkelijk bedrag 11645,16. wij hebben 45,16 extra gestort om het bedrag af te ronden)
24 mrt 11250 (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons)
23 apr 10900 (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons)
24 mei  9550 (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons + 1000 euro vakantiegeld )
24 jun  9200 (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons)
25 jul    8900  (Wij storten bij om de bedragen af te ronden, het is een tik van ons + 37,5 euro email programma's + 12,5 extra)
31 dex 12000 Euro

Onze schuld is toegenomen doordat wij een andere auto moesten kopen i.v.m. het overlijden van onze auto in oktober.

Freek en Jolanda

Kaatje

Gelukkig hadden jullie wel wat gedaan en daardoor kunnen jullie nu wel gebruik maken van een andere auto.
Het is een mooi streven wat jullie hebben voor 2012 en dat gaat jullie vast en zeker lukken :)

Bloem2

Beste Freek en Jolanda,

Jullie doen het toch goed? Weten precies waar je mee bezig bent. Ik was al bang dat jullie schuldenmoe geworden waren en het er een beetje bij zouden laten zitten.
Fijn dat dat gelukkig niet het geval is.
Als ik het goed heb eindigen jullie tegelijkertijd met Chrissie DAT zou toch prachtig zijn?
Dikke duim voor jullie 3en!

Groet, Bloem

marco

Wat is de status bij jullie??
Marco en Bianca

Freek en Jolanda

Wij staan nu op 10200 euro. In mei verwachten wij op 8000 euro uit te komen. Het streven voor december is 5000 euro. Je merkt echt dat je geen spaargeld hebt om grote financiele klappen op te vangen.
Freek en Jolanda

Buster

Zou het een optie zijn om iets minder hard te gaan en wel spaargeld opzij te kunnen zetten, al was het een klein beetje?
Of kom je dan klem met de rente?

Ik vind het trouwens wel petje af hoor!

peter

Freek, 10 kleine stapjes, zijn net zo groot als een hele grote stap. Wat maakt het uit als je een half jaar later uit de schulden bent
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Laatste stand 7999,99

Wij hebben onze vakantiegeld in de schuld gestopt. Wij hebben het e.a. aangevuld zodat wij onder de 8000 euro kwamen. Het gaat niet om die ene cent, maar om het idee dat je weer onder een bepaalde grens ben gekomen. Dit voelt goed. Volgend jaar hopen wij dat wij uit de schulden zijn.

Ik ben ben blij dat wij dit op deze manier kunnen doen.
Freek en Jolanda

Chrissie

QuoteWij hebben onze vakantiegeld in de schuld gestopt. Wij hebben het e.a. aangevuld zodat wij onder de 8000 euro kwamen. Het gaat niet om die ene cent, maar om het idee dat je weer onder een bepaalde grens ben gekomen. Dit voelt goed. Volgend jaar hopen wij dat wij uit de schulden zijn.

Heel herkenbaar dat voelt inderdaad zo heerlijk ;) Jullie doen het hartstikke goed dat gaat jullie wel lukken en anders een paar maanden of een maand later maakt toch ook niet zoveel uit.
Gefeliciteerd met het behalen van jullie mijlpaal en op naar die 6 ervoor!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Freek en Jolanda,

Alles goed met jullie?
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Freek en Jolanda,

Het is al een poosje stil rond jullie, gaat alles goed met jullie?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Freek en Jolanda

Alles is goed, ik had al aan Peter aangeven dat wij na de vakantie voor online zouden komen. Wij hebben een groot aantal weken op de camping geleefd en dit is ons goed bevallen.

Wij hebben een aantal weken niets gelezen, we hebben nog het e.a. in te halen. Is hier alles verder goed?
Freek en Jolanda

Kaatje

Heerlijk dat jullie een aantal weken op de camping geleefd hebben en dat het goed bevallen is. Dat is ook heel belangrijk! Welkom terug van de vakantie :)

Lees rustig bij zou ik zo zeggen.

peter

Welkom terug, ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.
Peter
Administrator Forum