Mijn Schulden meter

Started by Joost, Aug 24, 2017, 12:03 AM

Previous topic - Next topic

Frederike

Als je je eigen bijdrage dit jaar hebt opgesoupeerd en pleisters helpen niet dan is het zaak dat je NU een cursus Stoppen met roken bij je ziektekosten verzekeraar aanvraagt. De duur is drie maanden.

Quote from: Frederike on August 26, 2017, 08:09:12 PM

Ik was begin dit jaar twee maanden rookvrij (Vogue mentol) en nadien de strijd verloren. Begin het gevecht opnieuw met Nicotinell 2mg 204 tabletten a â,¬ 39,99 bij het Kruitvat. Ik hoop dat de kost voor de baat uitgaat.

Klasse Joost !

Mij is het stoppen met behulp van Nicotinell niet gelukt en daarom vraag ik mijn ziektekostenverzekeraar OHRA om een gratis cursus met https://www.champixkopenonline.nl/champix-prijs/ Gratis omdat ik dit jaar al mijn hele eigen bijdrage van â,¬ 385 heb opgesoupeerd. Ik heb een bipolaire stoornis en een wajong uitkering.

Frederike

Marjan12

Hoe gaat het met stoppen met roken?

Joost

Quote from: Marjan12 on Sep 15, 2017, 10:01 PM
Hoe gaat het met stoppen met roken?

Steeds beter, maar soms mis ik het heel erg, omdat het ook een stukje gezelligheid weghaalt.

Joost

Vandaag hebben wij 83,90 uitgegeven aan boodschappen. Iets meer dan de 75 euro, omdat we wat aanbiedingen hebben gekocht, die volgende week niet meer hoeven te kopen.

jan

Stoppen met roken doe je voor jezelf.  ;)
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Quote from: Joost on Sep 16, 2017, 11:35 AM
Vandaag hebben wij 83,90 uitgegeven aan boodschappen. Iets meer dan de 75 euro, omdat we wat aanbiedingen hebben gekocht, die volgende week niet meer hoeven te kopen.

Je bent nu in control en vanuit hier ga je het "probleem" aanpakken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Smile

Joost, het lukt je al aardig  ;) en ja idd als iets  in de aanbieding is  wat ik  komende week ook gebruik koop ik dat ook. Tevens   levert het  ook  wat op als je voor  2  dagen kookt oftewel meer eten maken  en  voor n  volgende x invriezen  dan heb je namelijk  minder boodschappen nodig in de week dat je  de ingevroren maaltijden gebruikt. Vooral dikke  soepen  ( erwtensoep enz..)  en stamppotten ,  macaroni  enz...Gezelligheid  maak je zelf  NIET de  sigaret.... Volhouden wat ons is  gelukt  lukt  jou ook en bespaart je  veel geld , succes  :) Groet, Smile.

Joost

Dank je Smile. Op een gegeven moment wordt je een beetje negatief door het gemis aan nico... Wij hebben maar een kleine vriezer, als wij wat geld hebben gespaard, dan komt er een grote bij, die zichzelf wel terug gaat betalen. Welk merk eerwtensoep nemen julle, die van Lidl is erg zout?

Frederike

Quote from: Joost on Sep 18, 2017, 10:38 PM
Dank je Smile. Op een gegeven moment wordt je een beetje negatief door het gemis aan nico... Wij hebben maar een kleine vriezer, als wij wat geld hebben gespaard, dan komt er een grote bij, die zichzelf wel terug gaat betalen. Welk merk eerwtensoep nemen julle, die van Lidl is erg zout?

Wanneer je een grote vriezer hebt kun je in 1 keer 6 liter erwtensoep maken met speklapjes en een worst van de Hema. Ik ga dit weekend erwtensoep maken dan kan ik je op de cent nauwkeurig vertellen wat de ingredienten van de Jumbo kosten  :)

Frederike

Meelezertje

Joost, als je geen ruimte in de vriezer hebt om zelf een grote pan erwtensoep te maken; dan kun je ook het volgende doen. Bliksoep van aldi bijv vind ik iid zout. Koop een dikke prei en een pak spliterwten. Maak de prei schoon (ook zoveel mogelijk het groen) en neem een hand vol prei en een hand spilterwten. Kook die samen gaar met weinig water. Doe dat bij het blik soep en en je hebt lekker veel soep, en minder zout en meer groenten.
Een extra ui ipv prei kan ook. De rest van de prei in de vriezer doen en de spilterwten ook bewaren voor een volgende keer. Wil je meer worst erin.. koop de voordeligste- proef je in soep toch geen verschil- snij een derde in dunne plakjes door de soep en de rest ook invriezen voor een volgende keer.
Zo maak je van 1 voordelig blik een volwaardige maaltijd.

Succes. Ik ben een (alles) meelezer  ;) maar reageer niet vaak. Veel succes
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Joost

Dank jullie voor deze tips. Wij zijn echt zoekende hoe wij nu met minder kunnen rondkomen, om zoveel mogelijk geld vrij te maken om af te lossen.

Katniss

Klik eens rond op internet. Daar zijn veel initiatieven om voordelig te koken, of mensen die tips geven over mooie koopjes.
Het hebben van een ruime vriezer is erg prettig, maar anders is er ook nog het alternatief van wecken.

Ik gebruik mijn vriezer ook veelvuldig. Wij eten graag rijst met geroerbakte groente. Die kant-en-klare zakken zijn vaak best prijzig. Ik koop dat verschillende groente los. Snijd het en doe het in de vriezer. Als ik dan gemengde groente wil, dan komt er uit elk zakje wat groente.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

Volgende maand hebben wij budget voor een vriezer, Dus deze gaat er komen, kan niet anders.

gewoon

Ha Frederike

Lees dat je zelf een grote pan soep gaat maken om daarna in te vriezen.

Heb lang gedacht dat zelf een pan verse soep maken duur is, ben benieuwd naar de kosten die je hebt dit weekend.

Wat Meelezertje voorstelt lijkt mij erg slim.

Frederike

Quote from: gewoon on Sep 20, 2017, 09:13 PM
Ha Frederike

Lees dat je zelf een grote pan soep gaat maken om daarna in te vriezen.

Heb lang gedacht dat zelf een pan verse soep maken duur is, ben benieuwd naar de kosten die je hebt dit weekend.

Wat Meelezertje voorstelt lijkt mij erg slim.

Als je mijn vriend wordt op het Feestboek wil ik je het graag vertellen. Druk op het blauwe knopje onder mijn naam  :-*

Frederike